Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 08.01.2013, 12:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oziolli Näytä viesti
Eras takalainen lehti testasi eri ruosteen irroitusaineita ja parhaaksi osoittautui sekoitus, jossa on puolet automaattivaihteistooljya (ATF) ja puolet asetonia.

Jos luet amerikkalaisten ja kanadalaisten touhuja ruostekorjauksista ja -suojauksista, he suosivat ja suosittelevat ATF:n kayttoa erityisesti paikoissa, jossa vaaditaan hyvaa tunkeumaa peltikerrosten valiin.
Ja Asetoni ja jotkut muovit tykkää toisistaa liikaa, sulaa mössöksi.....

Mutta ruosteen irroitukseen:

Liitä esim kutistesukalla kirkas, noin 10mm muoviletku, jarruvaijerin kuoren jatkoksi.
ja täytä tuo letku ruosteenirroittimella, niin on kokoajan pieni paine painamassa irroitinta vaijeriin.
Joskus itselläni on ollut jopa paineimaa tuossa letkussa avustamassa irroittimen etenemistä, ja sitten kun tuo liitos pettää noin 2 kilon paineessa, niin ruosteenirroitinta on kirjaimellisesti ympäriinsä!
ja käsijarruvaijerin muovikuori ei kestä kuin ihan pikkusen painetta, mutta jo 3 metrin putouskorkeudella Bendex-mos irroitusöljy tunkeutuu hyvin.
Vastaa lainaten