Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Jakista vaihtaessa tuli nuukuusajattelupohjalta ideaksi jättää suunniteltu tuplanivelkardaani tekemättä taakse, joten maksimissaan 2" korotukset joka nurkaan, eikä tartte drop-down-kittejä tai muitakaan modauksia esim. jarruletkuihin, iskareihin, jne. Rengastukseksi jäisi jo nyt alla olevat 31" Saharat, eli keponen safariauto/käyttis. Jos rakentaisi tuosta "Mustasta Lampaasta" tosi karun kilvettömän ajopelin, kun siitä on riisuttu jo niin paljon osia muutenkin.
|
ZJ:ssä on sen verran pidempi takakardaani kuin XJ:ssä, että kestää kyllä aika huoletta 3"-4" korottaa ilman kardaaniongelmia. Toki taka- akselin asentoa (pinjonikulmaa) saattaa joutua säätäämään mutta muuten pitäisi olla ok.
Kardaania voi joutua pidentämään/ lyhentämään, mutta ainakin minulla riitti vielä hyvin liu'ussa varaa vaikka takana kasvatin akseliväliä reilu 30mm ja alusta on lisäksi 45mm korotettu. Takana pinjonikulma on tällä hetkellä tosin vähän viturallaan ja siksi 60km/h ja 120km/h nopeuksissa on pientä värinää, en vain ole talvipakkasilla jaksanut säätää