Viestiketju: AKUISTA...?
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.12.2012, 11:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pt. Näytä viesti
Jos siis optima/Exide deep cycle akuista puhutaan, eli rullakennoakuista, niiin noissahan on tuo tärinän kesto toki hyvä.

Ja tuolta linkitetystä sivusta löytyy myös tuo maininta:

http://batteryuniversity.com/learn/a..._glass_mat_agm

"Up to 5 times faster charge than with flooded technology"

Ja saadaan samalla paremmin virtaakin ulos.

Jotenkin jää epäselvä kuva tuosta aikaisemmasta wikipedia jutusta, pitäisi kait lukea lähdeteokset läpi, niin tietäisi mistä oikein on kirjoitettu..

Mutta kunhan alkaa noita LiFePo jne akkuja tulemaan, niin sittenhän virranannot ja virranottokyvyt menevät täysin toisille luvuille.
Juu, oikeassa olet, pieni ristriitahan tässä nyt on, mutta AGM on saanut enemmän lähdeviittauksia nopean latauksen puolesta kuin sitä vastaan
Minua kun oikeasti kiinnostaa vain oikea tieto, niin koetan selvittää tuon aikaisemman lähteen taustoja. Ja olen pahoillani jos on päässyt jotain näennäistiedettä tänne muiden kiusaksi

:Tarkennus alkaa:
http://www.sterling-power.com/support-faq-2.htm

Tuossa linkki tähän lähteeseen eli kaveriin joka kirjoittaa ihan omalla nimellään ja oman yrityksensä nimissä akkutehtaista riippumattomana ja on hiukka valottanut sitä ristiriitaisuutta joka hänen mielestään vallitsee AGM-akun pikalatauslupausten ja tuohon tapahtumaan liittyvän vesihukan välillä. Hän ei suosittele ostamaan kallista AGM-akkua ainakaan veneeseen. Mutta lukekaa itse ja tehkää omat johtopäätökset asiasta. Minä vain tuon tämän tähän mukaan yhtenä näkemyksensä. Don't shoot The messenger
:End of Tarkennus:

Nuo LiFePo- akut olisi kyllä kivoja, mutta ne tarttee akkuhallintajärjestelmän. Ei mene ihan bolt-on tavalliseen autoon.

Muutama juttu näyttäisi olevan AGM-akkujen eliniän kannalta olennainen. Ylläpitolatausjännite ei saa olla korkea tai muuten nuo kuolee 2 vuodessa. 14,4 V pidemmän aikaa ylläpidossa on liikaa. Korkea lämpötila näyttäisi olevan toinen kuolleisuutta aiheuttava tekijä.

Muuten on mukavaa, että on tällainen akkutietämyksen kokoomateos syntymässä. Saadaan monta myyttiä kumottua, akut kestämään ja homma halvemmaksi kaikille

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 29.12.2012 11:59 Perustelu: Typo ja lisätty Tarkennus
Vastaa lainaten