Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KRK
Tämä ei nyt liity suoranaisesti Off-Road harrastukseen, mutta palstalaisilla on varmasti hyvin tietoa aiheesta.
Eli tarve olisi pakettiautolle johon mahtuu kolmehenkilöä, etenee helpohkosti yli 30cm lumessa suht pienillä muutoksilla. Eli korotus, renkaat ja miksei lukkoakin voisi harkita. Onko kuinka isoja eroja näissä yleisimmissä Hiace, Transporter ym. pakujen lumessa kahlaamisessa?
Autoon olisi tarkoitus laittaa n. 15 000€ ja pitää olla vähintään 2000 luvun vuosimallia oleva oikea pakettiauto.
|
Jaahas, näin kauan tääläkin foorumilla olleena ja eka viesti. Noh, eli asiaan ja asian vierestä. Tuolla 15 000e ei vielä oikein saa nelikkopakua. Itselläni on '05 4WD Hiace, kuljettaa harrastuskalustoa ympäri vuoden (RC, pilkki, valokuvaus, radiolaitteita) Mennään välillä talvella 30cm hangessa auraamattomaan rantaan, kiivetään mäkien päälle, käydään kuvailemassa tulva-alueita, muita sääilmiöitä jne... yms ajelua. Suurin miinus tuossa on alennusvaihteen puute tai edes olisi lyhyempi ykkönen. Muuten olen tykännyt tuosta raksamaasturista, niin "maastossa" kun tielläkin, tietyn varauksin maastossa tietysti. Itse kun vierastan noita elektroonisesti ohjattuja "nelivetoja". Ei sillä, voi Transportterikin olla hyvä menemään yms. Se mitä tulee korotuksiin yms niin mikäli Transporterin kanssa pelaa, kannattaa kattoa Seikelin tarjonta läpi
http://www.seikel.de/de/startseite/ .Hiaceen pitäisi saada palikkaa offivarusteesta
http://offivaruste.fi/ , itse kysyin paikallisesta tojoliikkeestä parannusta nelivetoon, niin samantien tiskin takaa sanottiin "offivaruste"

,toinen mistä saa palikkaa on Arctic Trucks
http://www.arctictrucks.fi/ ja mikäli haluaa saksasta tilailla niin Nestle
http://www.offroad-nestle.de/en/offroad.html .Ja onhan noita muitakin firmoja, muistaakseni jostain Jyväskylän nurkilta sai korotuspaloja jousiin yms.