Tossa pari kuvaa Sisu-"osista" joita tuli väsättyä useampikin. Toin 3 kpl Protoa Saksaan 2007-2008 ja tein niihin kaikkiin uudet lavat ja hytit yms. Yksi näistä oli sitten se enemmän rakennettu joka alussa esiteltiinkin. Yksi näistä tuli rakennettua itselle (yllättäen kiiltävän musta) ja myytyä Sveitsiin heti kun valmistui (ei ollut tosin tarkoitus), kolmas on Bodensee:ssä yhä alkuperäisenä mutta myytynä uusien osien kanssa (ostaja vastaa asennuksesta ja maalauksesta). Samalle ostajalle meni 10m pitkä helvetillinen venetraileri 14.00-20 renkailla ja hydrauliikalla - toimii tosin nykyään puunsiirto-tehtävissä. Kuvissa jotain rakentelukuvia noista Sisun hyteistä ja joku välikuva tosta Expedition-versiosta (kirjavuus miehistöhytissä rakentelun aikana johtuu hitsauksen kestävästä pohjamaalista). Toi alkuperäis-Proto on juuri sama kuin kermanvärinen auto, välissä tosin nielty tonni ruostetta mutta ei siitä rumempaa tullut vaikka piti
Proton puskuria piti hieman modifioida (valot ulommaksi) viime metreillä että saatiin Tüv aikaiseksi, unohtamatta sata muuta juttua mitkä meinas viedä hermot... No sainpahan ajella "uudella" Protolla

Pieniä lastentauteja toki oli. Kävipä Suomesta-asti pari offi-mestaria kuuntelemassa mysteeristä narahdusta joka kuului tiukasti kurvatessa

Menee omistajan mukaan täällä vuoristossakin 100km/h ylämäkeen (itte en raaskinu sisäänajoa suorittaa ihan niin rankasti), lämmöt vaan tahtoo nousta joten lisäjäähdytystä ollaan rakentamassa. On muuten kohtuullisen näyttävä isolla rengastuksella, kannattaa verrata "vesilinjaa" yhdessä kuvassa takana näkyvään Amazoniin (tai meikäläiseen, 181cm pötkylään).
Ps. Yhdessä kuvassa näkyvä Iveco on kermanvärisen Proton omistajan naapurin rakentama (hyvä metallimies joka työskentelee kuvasta 100 metrin päässä sijaitsevassa sähkölaitoksessa). Värisävy löytyi edullisesti Proton ylijäämistä...
Ps2. Paljon informaatio-helppiä tarvittiin tietysti varsinkin kun toi uus 611 sovitettiin Leylandin tilalle. Tälläkin foorumilla majailee pari Valmet-Gurua