Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87
Mitäs spesiaalia siinä pultissa on jos toyotalta joutuu hommaamaan? Lähinnä vaan että jos vaan tyypillinen toyotan esim M10x1,25 niin löytyy likempääkin noita tiheitä.
|
On pienempi kierre, mutta juuresta muistaakseni paksumpi, -> siis marmoritiskiltä! (jos pistät normaalipultin, niin jää muistaakseni hölkkäsemään-> ei kytkeydy kunnolla-> katkeaa hampaat!
Tuo lukkoholkki ei ollut aikanaan toyotalla aivan sikahintainen, kannattaisko kysyä, jos esim. aikaisemmin olleen kuvan kunnossa?
Ja sitten nuo toyotan lukkojen hammaskadot: lukkoa on kuormitettu, kun se ei ole kunnolla kiinni! siis yleinen tapa on vetää vivusta vetopäällä

siis mikä rikkoo lukon!
Sama rikkoutuminen käy helposti, jos vivut jumittaa, mutta jos lukko on kiinni, niin aivan yhtä hyvin vetari voi mennä kierteelle.
Ja jos olet kiinni, niin lukon kytkeytyminen voi vaatia lähes puoli kierrosta sutia renkaalta, suoraa ajaessa voi mennä satoja metrejä, ennen kuin kytkeytyy. ja jos haluat varmistua lukon kiinnimenosta, esim. jos valot ei toimi, niin kun lukko ottaa kiinni, niin kokeile varovasti ajaa toiseen suuntaan niin pitkään että välykset on pois.
Itselläni bj:ssä lukko kestänyt taka-akselilla, vaikka ei ole edes vipuja, vaan kytketään päälle kun mennään metsään

ja pahimmillaan auto täynnä porukkaa käännelty asfaltilla; ja 38" renkailla

puskee muuten pahasti! ja svampperi tsl menee surkeasti puneelle.
Ja on sinne tarjottu voimaakin, 4.88 perävälityksillä ajettu kardaani kierteelle.