Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Noi peltipoliisit on kyllä ihan hyviä siistimään liikennettä, ongelma vain on siinä että ainakin n. 80% ihmisistä ei ymmärrä vitunkaan vertaa miten autolla pitäisi ajaa. Ensin vedetään sata lasissa kehällä, peltipömpelin kohdalla liinat kiinni ja ajetaan 65-70km/h ja sitten taas lappu lattiaan. Ihan vitusti hyötyä, ja miksi siinä tolpan kohdalla ylipäätään pitää hiljentää reilusti alle rajoituksen?!  Varsinkin vilkkaasti liikennöidyillä tiellä - vaikka olisi sitten monikaistateitä - kaikkein sujuvin liikenne saadaan sillä että ajetaan tasaista nopeutta joka on olosuhteisiin sopiva. Ts. ruuhkaisella kehälläkin voi ajaa sen 80-85km/h jos liikennetilanne sen sallii, mutta ei tohoteta sitten lumipyryssä menemään sitä samaa vauhtia.
..vielä kun saisivat peltipoliisit kuvaamaan kiihdytyskaistoilla nussijoita, ei ole ihan yksi eikä kaksi tilannetta mitä ne idiootit aiheuttaa jotka "kiihdyttää" 80-100km/h motarille vilkkaaseen liikenteeseen 50km/h nopeudella. Ihmeellistä jos meinaa silloin pelti rytistä..
|
Mä en oo ihan tuollaista nopeusvaihtelua nähnyt noiden peltipoliisien kohdalla, mutta sellaista varmuuden vuoksi hölläystä on koko ajan.
Tasainen nopeus on kaikkein paras, mut kaikkein paras olis sopivat turvavälit, niin ei noi pikku nopeuserotkaan ole niin kriittisiä. Enää ei onneksi oo kun muutama perässäroikkuja Porvoo-Hesa-keikoilla, mutta sit harvoin kun ohittelee motarilla (siis silleen rauhallisesti ja pitäen välimatkaa myös ohitettuun) niin kyllä sinne takaluukun tienoille tulee joskus joku todella kiireinen ja tärkeä henkilö 3 metrin päähän vaatimaan oikeuksiaan ja muutaman sekunnin ajansäästöä

onneks tämäkin on vähentynyt.
Mun puolesta saa olla peltipoliiseja vahtimassa tuollaista alkeisasiaa kuin ajonopeutta. Niitä oikeiden poliisien aivoja kannattaa käyttää enemmän aivotoimintaa vaativaan työhön