Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Ja tälläkin kertaa pätee se fakta et lootaan ja muihinkin tötteröihin käy parhaiten se aine jota valmistaja suosittelee!!!
|
Kun nuo öljyt on kehittynyt pikkasen "seitsemänkymmentäluvulta", ja tuota SE luokan öljyä ei saa rahallakaan?
Toki paikallisesta autotarvikekaupasta ei löydy yhtään moottoriöljyä, joka ei täyttäs tuota SE normia?
Mutta oman kokemuksen mukaan kannattaa "pitää housut jalassa", sillä nuo Yleisöljyt ovat sellaisia perus- öljyjä, ei mitään ihmeellistä eikä loistavaa, mutta toimii.... tms.
Itselläni tuo tb Monitra 10w-30 4-tahti endurossa, jossa pari-kolme kiloa hevosvoimaa kohti... ja tuo monitra ei ole sen takia, että sitä on 20L tonkassa tuon Belaruksen 60 litran öljytilavuuden takia....
Syy siis on se, että tuo monitra tuntuu pitävän märässä kytkimessä napakasti, toki olen vaihtanut nuo öljyt joka vuosi... siis reilusti alle 1000 km välein.
-> siis voitelu riittää kaikissa öljyissä? Mutta esim pesevyys tai pysyvyys voi aiheuttaa öngelmia?
-taannoin kaveripiirissä muutama moottori leikkasi laakereista kiinni, koska vanhaan moottoriin pistettiin pesevät öljyt, ja pikeytynyt paska lähti liikenteeseen, ja tukki yleensä kiertokangen laakerin öljykanavan.....
2000 luvullakin noita on sattunut