Näytä yksittäinen viesti
  #176  
Vanha 16.11.2012, 11:02
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hemmobj40 Näytä viesti
Eiköhän säiliön tarkoitus ole säilöä alipainetta talteen siltä varalta, että joutuu polkemaan jarrua muutaman kerran eikä pumppu pysty tuottamaan riittävää määrää alipainetta. Tällöinkin jarrut vaan muuttuvat tehostamattomiksi mutta ei ne kokonaan häviä, poljin voimaa vaan tarvitaan rutkasti enemmän.
Ok, kiitos tiedoista!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kyllä se säiliö siellä pitää olla. Varsinkin jos ikinä on kärri perässä. Nimittäin toissavuonna oli eräs erikoistilanne kun oli tuon alipaine säiliön letku menny lyttyyn ja jarrua piti painaa pariinkin kertaan.

Rungon ja puskurin orkkis vahvuus on jotain 5-6 milliä ja puskuri/vetopalkki vielä jotain semmosta kamaa mihin ei normi hss pora pystynnää...
Juu täytyy pitää ponttö ettei tule vastaavia tilanteita. En kylläkään käytä tätä veturina, mutta kuitenkin hyvä olla jarrut kunnossa. Pöntön koko ilmeisesti ei ole niin tarkka jos kerran on laitettu pienempiäkin tilalle.

Eikös toi rungon 5-6mm kuulosta jo melkein amerikanrautapaksuudelta, ei mun mielestä noin järeetä ole (ainakaan takana). Voisihan ton takaosan vielä boxittaa jos haluaa lisäjäykkyyttä. Saatan kyllä muistaa väärinkin tuon käytetyn 3mm materiaalin, se saataa olla hyvin jotain 3-4mm väliltä. Vetopiste oli muistaakseni 6-7mm tavaraa, ja se on jo melkosen painavaa/järeetä jöötiä. Jokatapauksessa rungonpätkät/takapuskurin paksuus oli samaa luokkaa kun muuallakin rungossa. En pääse nyt tarkistamaan kun auto on säilytyksessä ihan muualla.
Vastaa lainaten