Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Käsittääkseni tuossa E85:ssa ei ole ongelma että ruiskukoneet ei toimisi suoraan sen kanssa vaan ongelmana on että se syövyttää kumi/muoviosia? Tietenkin kylmällä tulee myös ongelmaksi tuo käynnistys
|
Kuten tuossa ylempänä totesin, niin jenkkivermeet pääosin pitäisi olla viinankestäviä jo 80- luvulta alkaen. Pelkällä re85:llä ajaen voi tietysti joissain tulla ongelmia, ainahan se vähän on riskipeliä jos ajaa väärällä aineella. Mutta viinabensaa ne tosiaan kestää lähes poikkeuksetta.
Edit: niin ja viinabensalla ei pitäisi ainakaan nakuttaa koneen, kun eikös etanolin oktaaniluku ole päälle sadan? Lähinnä ne ongelmat on juuri mahdollisessa polttoainelaitteiston viinankestossa, huonossa kylmäkäynnistyvyydessä ja tehonpuutteessa kun moottoronohjaus ei osaa riittävästi kompensoida pienempää energiasisältöä (= pulssileveyden raja- arvot riittämättömät joten siuttimet ei ole riittävän kauaa auki, ja/ tai liian pienet suuttimet).
Pitäishän tuolla mun 5.9:lläkin oikeasti ajaa vain 98 bensalla