Viestiketju: RE85:sta Jeeppiin
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 07.11.2012, 14:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Käsittääkseni tuossa E85:ssa ei ole ongelma että ruiskukoneet ei toimisi suoraan sen kanssa vaan ongelmana on että se syövyttää kumi/muoviosia? Tietenkin kylmällä tulee myös ongelmaksi tuo käynnistys
Kuten tuossa ylempänä totesin, niin jenkkivermeet pääosin pitäisi olla viinankestäviä jo 80- luvulta alkaen. Pelkällä re85:llä ajaen voi tietysti joissain tulla ongelmia, ainahan se vähän on riskipeliä jos ajaa väärällä aineella. Mutta viinabensaa ne tosiaan kestää lähes poikkeuksetta.

Edit: niin ja viinabensalla ei pitäisi ainakaan nakuttaa koneen, kun eikös etanolin oktaaniluku ole päälle sadan? Lähinnä ne ongelmat on juuri mahdollisessa polttoainelaitteiston viinankestossa, huonossa kylmäkäynnistyvyydessä ja tehonpuutteessa kun moottoronohjaus ei osaa riittävästi kompensoida pienempää energiasisältöä (= pulssileveyden raja- arvot riittämättömät joten siuttimet ei ole riittävän kauaa auki, ja/ tai liian pienet suuttimet).

Pitäishän tuolla mun 5.9:lläkin oikeasti ajaa vain 98 bensalla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 07.11.2012 14:27
Vastaa lainaten