Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
mulla irtos tollanen alumiini spaceri 2vuoden ajon jälkeen. suosittelisin rautasta vastaava ei ole niin pehmeetä tavaraa. tai vaikka ihan sopia vanteita + levikkeethän hiluksi tarttee kanssa jos levittelee reilummin.
|
Tämä oli hyvä huomio!
Munkin järjen mukaan raudasta tehty on tarkoituksenmukaisempi, haluais myös, että pultteja/muttereita voi edelleen ruuvailla järjen kanssa pulttipyssyllä kunhan spaceri on paikoillaan.
Onkos mitään näkemystä minkälaista kierrelukitusta olis syytä harrastaa, normaalisti mulla pyörän pultit on voideltu jollain esim. kuparitahnalla, mutteritervalla tms, tulisko spacerin kiinnityspultit käsitellä kierrelukitteella ja vetää momenttiavaimella kiinne?
Koko homman tarkotus on tehdä autosta vähemmän kallistelu ja kaatumaherkkä, muita pieniä muutoksia jotka vaikuttaa samaan suuntaan on tarkoitus tehdä myös. Lisääntynyt korkeus osaltaan heikentää ajo-ominaisuuksia myös maastossa, takapään lisääntynyt paino tuo paremmin pitoa takapyörille ja kun tällä suurimmaksi osaksi ajetaan takaveto päällä, on ominaisuudet suorastaan parantunut.
Yhtenä ideana on jos taakse laittaisi lisäilmajouset, se toisi ainakin kuorman kantavuutta ja säilyttäisi joustovarat erilaisilla kuormilla. Joustovarojen luulisi vähentävän autoon tulevia rasituksia.
Tämä on tarkotus olla käyttöauto, joka kulkee tavallisia pakuja paremmin maastossa ja alennusvaihde auttaa peräkärryn kanssa taiteilemisessa huonoissa paikoissa.