Näytä yksittäinen viesti
Vanha 02.11.2012, 23:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Edelleen ulkona topiikista!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Olen antanut apuvirtaa autoihin heikommilla tehoilla ja mieluusti niin et akku on mahdollisimman tyhjä purkaamalla akun vielä jonkinaikaa valoilla. Monesti jos akussa vielä henkeä ja siihen lyödään kylkeen täydet tehot laturista niin virtaa tulee silloin liikaa sähköjärjestelmään ja uudemmissa saattaa kärvähtää sähkövehkeet.
Tuossa mun decassa on pika ja hidaslataus ja varustettu lämpö -ja oikosulkusuojalla,mutta jokaisella on oma maku ja itse olen ollut tuohon tyytyväinen.
Siis kun alat antamaan starttiapua, niin ensin kytken autettavaan valot päälle joksikin aikaa?
No, onnistuuhan se noinkin, mutta tuo elektroniikan suojaustapa on niin uusi, että edes minulla se ei ole käynyt mielessä, se että auttaako se, ei tietoa.

Kokeileppa ottaa joku paska akku, ja kuvittele että se on kokoauto, ja mittaa apukäynnistysasennossa akun navoista jännite? 15v lienee vielä täysin turvallinen, 16v on jo hätärajalla, ja yli 16,5v on jo paniikki? ei asiasta täsmätietoa.

-> siis jos auton eculle pistetään sähköt päälle, ja jännite on vaikkapa 15v, niin sen virta voi olla vaikkapa 1 amppeeri, 17v se ottaa esim 1,5 amppeeria 5 sekunttia, ja palaa k.o 5 sekunnissa

Ja nuo sinun decan lämpö- ja oikosulkusuojat käsittää nimenomaan tuon laturin hengissäpysymisen, siis ei auta auton elektroniikkaa ollenkaan

Kuten alunperin sanoin, tuo malmikasa sopii tuolle 165 massikalle,
MUTTA nyt pitää laajentaa käyttäjäkuntaa: sopii myös asiaan vihkiintyneille.
Mutta kuten jo itse sanoit, niin jos napit väärässä asennossa, niin hinurilla korjaamolle!
Mutta jos edes puolet tämän palstan lukijoista ei ymmärrä varotoimenpiteitä, siis esim tuota sinun noudattamaa "ei lähtenyt käyntiin kun sähkö ei riittänyt; pistetään ajovalot joksikin aikaa..."
Ja kun tuo reilu 10v katiska ei herää tulille, ja tuossa malmikasassa on kytkin, missä lukee low/hi power niin eipä olisi ensimmäinen joka kokeilisi hi asentoa....
Vastaa lainaten