Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo
Niinpä, valkoisella täplällä varustetut solkut on EGR-juttuja, turbon solenoidi on vihreällä tarralla varustettu.
Aika ihme ettet oo aikasemmin huomannu, tulee sitä mustaakin aikalailla vaikka olis vakiosofta ilman ahtopaineita... Ei se kyllä kulje mihinkään jos ahdot on kadoksissa. Ite oon pistäny koko alkuperäisen turbon ohjauksen alipainepumppuineen ajat sitten sulattoon. Ahtopaineita säädetään ihan mekaanisesti, maximit on n. 1,2bar.
Mäkin "korjasin" vastaavan vien itseasiassa eilen kaverin autosta, solenoidi mykkänä. Tuli muutes komeesti mustaa torven täydeltä, lastutettu auto kyseessä. Äkkiähyvvä-korjaus: kääntää siitä solenoidilta letkut väärinpäin niin pitää hukkaportin väkisin kiinni, ahtopainetta on about pari kiloa sen jälkeen jos lämä lattiassa vedättää mikä on tolle koneelle vakioromuilla raakasti liikaa mutta kyllä se sen aikaa menee että uuden solkun saa. Reilumpaa kiihdyttely kannattaa välttää sen aikaa.
|
On ollut ajat sitten mielessä hommata ahtopainemittari et näkee mitkä siel on paineet.
Eikä oo tullut sen enempää tutkittua asiaa.Huomasin vasta netistä lukemien juttujen avulla ton solkku homman. Valkoinen täppä siel oli. Nyt on vihree. Mustaa kyl työnti putkesta ja laiskan oloinen oli muutenkin. Katsastuksessa savut oli aika reippaat
Laitoin kokeeks letkut väärinpäin. Heti tuli vetoja enemmän.
Nyt vaan mittari kiinni. Ja vikakoodit pitäis lukee ku ses valo syttyy kokoajan.