Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 19.10.2012, 20:34
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooppeli Näytä viesti
Gemsuun sain turbon toimimaan. Ei oo ties milloin viimeks ollut turbo mukana. Ei ainakaan ihan äsken. Joku kaikessa viisaudessaan laittanut väärän hukkaportin ohjaus-solenoidin. Se mikä oli paikallaan on egr:lle ja tossa ei ole egr:ää.

Nyt on oikea solenoidi ja tuntuu vetojakin olevan paljon enemmän.
Saakelin mämmikoura joka ennen on tota autoo korjannu.

Niin ja radiokin kuuluu ku laitoin uuden antennin. Joku ei oo maalauksen jälkeen muistanut laittaa antennia paikalleen Katolla on kaks antennia. Toinen lällärille ja toinen mille lie. Mut ei se radioon vaikuttanu ku lokarin vieressä oli antennille liitin johon laitoin uuden antennin ja nyt kuuluu paremmin.
Niinpä, valkoisella täplällä varustetut solkut on EGR-juttuja, turbon solenoidi on vihreällä tarralla varustettu.

Aika ihme ettet oo aikasemmin huomannu, tulee sitä mustaakin aikalailla vaikka olis vakiosofta ilman ahtopaineita... Ei se kyllä kulje mihinkään jos ahdot on kadoksissa. Ite oon pistäny koko alkuperäisen turbon ohjauksen alipainepumppuineen ajat sitten sulattoon. Ahtopaineita säädetään ihan mekaanisesti, maximit on n. 1,2bar.

Mäkin "korjasin" vastaavan vien itseasiassa eilen kaverin autosta, solenoidi mykkänä. Tuli muutes komeesti mustaa torven täydeltä, lastutettu auto kyseessä. Äkkiähyvvä-korjaus: kääntää siitä solenoidilta letkut väärinpäin niin pitää hukkaportin väkisin kiinni, ahtopainetta on about pari kiloa sen jälkeen jos lämä lattiassa vedättää mikä on tolle koneelle vakioromuilla raakasti liikaa mutta kyllä se sen aikaa menee että uuden solkun saa. Reilumpaa kiihdyttely kannattaa välttää sen aikaa.