Viestiketju: nissan king cap topic
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 07.10.2012, 07:24
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Tänään päivällä metsältä kotiin lähtiessä alkoi lämmöt nousta normaalista poiketen, melkein tappiin kerkesi nousta ennen kuin huomasin tilanteen. No aut pysähdyksiin ja konehuonetta tutkimaan, jostain öljynsuodattimen suunnilta lorotti nestettä koneesta. Lisäsin nestettä ja annoin koneen jäähtyä ja ajoin pois metsätieltä, mutta tielle päästyä huomasin että jäähdyttimeen tuli melkoisesti painetta. Mikähän olisi syypääsnä moiseen toimintaan, itse en mikään expertti näissä asioissa ole mutta vesipumppu nyt ekana tuli mieleen ja mahdollisesti myös kannentiiviste. Autohan on -86 diesel king cab. Apua kaivattaisiin mistä kannattaa aloittaa.
Autossasi (pitäisi olla) on SD kone jossa on öljynjäähdytin nestekierrolla ö-suotimen vieressä. Siihen tulee jäähdytin-neste kumiletkulla ja lähtee kumiletkulla, niitä kumiletkuja on yhteensä 3 kappaletta ja ne on oikeastaan kaikki todella vittumaisia vaihtaa. Siksi ne jääkin kaikilta katsomatta ö-vaihdon ja suodattimen irroituksen yhteydessä ja nyt yksi niistä on pettänyt laskien vedet ulos.
Jos lämpömittari on noussut liki "tappiin" ja nestettä on vuotanut samalla ulos voin oikeastaan taata että kansipahvi on posahtanut joko 2-3 väliltä tai 4 pytyn takanurkasta edestä laskien. Oikein paskalla tuurilla sitten halakes kansikin..
Vastaa lainaten