Totta, olis kiva tietää mitä sille on tehty kun selvästi on auottu muttei kuitenkaan normiajossa pidä mitään ääntä. Sain jakiksen halki ja oli välissä tiivistekkin väliin liimalla saatu kuristtua.
Pääakselin mutteri oli noin kierroksen välyksellä mutta onneksi vielä akselissa kiinni.
Etuvedon akseli oli melko hyvä vaikka hampaissa pientä kaarevuutta, kytkentäholkkikin aika ok mutta taka-akselin hammaskehä oli ottanut itteensä. Ilmeisesti on pehmein kohta ja holkin hyppiessä oli antanut vähän periksi.
Etuvedon haarukka oli sininen ja palaneessa öljykarstassa,ilmeisesti siis lapissa ajettu pitkää siirtymää nelikolla ilman jakiksen öljyjä. Välystä haarukalla holkkiin n.2mm.
Pitäiskö kytkentäholkin olla symmetrinen? Toi ei ole, jos se on ollut vielä väärinpäinkin ja kytkentämatka + välykset vian syy.
Ton kytkentäholkin ja haarukan aseman voisi säätää mahdollisimman lähelle kytkentäkohtaa ja kytkettynä saisi painaa holkkia pohjaan. Ajan kuitenkin vain maastovauhteja ja laitan öljyä taas sisään niinpaljon kuin pysyy.
Eikös vitosvaihteen haarukkaan pääse käsiks jo suht helposti? Se varmaan korjaantuisi kans haarukkaa hitsaamalla.
Olis siellä sit vielä 1 vaihteen synkronointikin.. Ei mee päälle paikallaan mutta pienessä liikkeessä kyllä.
Liikennevaloissa vittumainen kun ei viittisi seistä kytkimellä täysiä valoja ja vapallta ei koskaan tiedä löytyykö ykkönen tai kakkonen, sit lähetään kolmosella ja liikkeestä kakkoselle.
Vaihteisto ei vaikuta kovin hyvältä, mutta noikin viat kestää kun se on äänetön. Jatkuvaa sorvinääntä ei jaksais kuunnella.Tiedä sitten vaikka olis laakeroitukin kun yks omistaja kehui rempanneensa omaisuudella.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
|