Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari
No mutta kustannukset kasvaa tonneja/auto ja autokunta, kun pitää jokaisella olla yllään ne tonnin maksavat kamppeet, niin siinä sitten saa kysellä vinssiapinoita, joilla moiset löytyy. Samoin leimatut penkit ja vyöt jokaiselle autossa olijalle, niin sepäs tekee helposti monen putjetin sietämättömäksi.
Samoin siellä suolla kesäkuumalla on niin ihanaa niiden tonnin maksavien tulenkestävien kalsareiden, ajohaalareiden, kypärän, kypärähupun, tulenkestävien hanskojen ja ajosaappaiden kanssa rypeä.
Ja extempore ei osaa ota kukaan, kun on jokin tutkinto oltava, että pääsee kisaamaan. Nythän se on vaan mallia lähtäämpä tuonne viihtymään 
Niin ja kun on se katsastettu laillinen auto, niin ei ole mitään esteitä lähteä kisaamaan ihan vaan milloin vain 
|
Ei kannata asioita liiaksi dramatisoida ja hommaa tarkoituksella vääristellä.

Kysehän ei ensinnäkään ole nopeuskisasta joten kisa-asut voisivat noudattaa offi-trialin sääntöjä, ei sielläkään tonnin ajopukuja ja ajokenkiä ole tiettävästi vaadittu. Ja kun tuolla noi kypärät mainitaan niin eipä ne tietenkään pahitteeksikaan olis, suojais kuitenkin päätä jos vahnko sattuu

Eihän sitä kypärää eikä tutkintoa AS:ssäkään vaadita ja siellä sentään keskinopeudetkin joillekin jaksoille voivat olla 60 - 80 km/h

Tutkinto vaaditaan vain vauhtilajeissa (rata, ralli, rallicross, jokkis)
Oletan, että ehdottaja on tarkoittanut että tekniikkasäännöt vois ottaa AKK/Eurosäännöistä jossa ne on jo valmiina

Ja kun taas kerran vedotaan siihen ettei kaaria (turvakehikkoa) saa katsastettua nykymaastureihin niin miksikä ei saisi, kyllä ne ralliautoihinkin, jopa kilpipeleihin, asennetaan ja hyvin kelpaavat katsastuskonttorillakin, paikkaluku tosin saattaa muuttua

mutta niinhän ne suurimmassa osassa kisapelejä muutenkin ovat muuttuneet ilman kaariakin
Kansallinen lisenssi
Lisenssi on tarkoitettu kaikkiin lajeihin, joissa vaaditaan
kuljettajatutkinto. Lisenssillä voi omat suoritetut tutkinnot huomioiden osallistua kansallisiin kilpailuihin rallissa, rata-ajossa, jäärata-ajossa, rallisprintissä, jokamiesluokassa, rallicrossissa, endurancessa ja Drag Racessa.
Mikäli lisenssissä on lajirajoitus, lisenssi oikeuttaa kilpailemiseen vain ko. lajin kilpailuissa.
Peruslisenssi
Lisenssillä voi osallistua kotimaan kansallisiin kilpailuihin autoslalomissa, autosuunnistuksessa, off roadissa,
pienoisautoilussa, taloudellisuus- ja tasanopeusajossa,
driftingissä ja kartingissa.
Karting-rajoitteisella Peruslisenssillä voi osallistua
vain kotimaan kansallisiin karting-kilpailuihin.
Karting-lisenssivaatimukset on tarkemmin esitetty
karting- sääntöjen yhteydessä.
Pienoisautoilurajoitteisella Peruslisenssillä voi osallistua vain kotimaan kansallisiin pienoisautoilukilpailuihin.
PS. Ei ole ollenkaan sanottu, että AKK haluaa offisuunnistusta itselleen ja kun Mahonen mainittiin niin on muuttamassa FIA:n päämajaan eli ei hypi jatkossakaan mutaojaan vaikka AKK:n alaiseksi Offi-suunnistus muuttuis!