Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
misäspäin Nerd-O nykyään muuten vaikuttaa ? täs liki viel ?
|
Ikävä kyllä joutui sen seudun jättämään ja siirtymään takaisin synkälle pk-seudulle. Maalla oli mukavaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
En tiiä mutta suosittelisin tuolla mäihällä jotain uuttahuoltosopimusosamaksukinneriä mikä vaihetaan 3 vuoden välein uuteen. Merkillä ei väliä jos vaan huolto ja takuu pelaa.
|
No jaah. V70 Volvo oli 1½v. Vaati vain kovaa ajoa. Ongelmana se karmee bensan kulutus ja se että se on liian iso auto pk-seudulle. Pienemmällä autolla on niin paljon helpompi vetästä noihin minimaalisiin parkkiruutuihin ja autostakin pääsee pois. Golfissa ei myöskään ollut mitään suurempaa vikaa. Itseasiassa kun miettii noita autoja mitä on ollut niin ehdottomasti huonoin oli Jeep Cherokee. Land-Cruiser oli myös todella paska. Nyt tuo yariksen koppi on myös paljastunut vähän huonoksi ostokseksi. Ja onhan noita uudempiakin autoja tullut testattua. Kia Rion ominaisuus oli sammua vesisateella ja Delta-auton mukaan auton kuuluu sammua vesisateella. Se kauppa sitten purettiin tuon kommentin jälkeen. Ford Tourneo Connectin ominaisuus oli mädäntyä. Tosin se oli 1½v vanha auto kun ostin ja juuri kun maalitakuu loppui niin huomasi että sehän mätänee. Pohjaa kun katsoi niin aivan ruosteessa. Myöhemmin uudella omistajalla sähköinen tehostin laukesi, melkein heti sen jälkeen kun se osti sen multa ja mulle se siitä vinkui. Eli ei nuo uudet autotkaan kovin kehuttavia ole. Otan mielummin jonkun vähän halvemman auton. Viedään se sitten vaikka paaliin jos se hajoaa. Vähemmän se vituttaa kuin jos tuoreemmasta autosta hajoaa joku vähän arvokkaampi osa, kun niiden hintakin tippuu monta tonnia vuodessa. 2v sitten ostin mulle backup auton huoltoja varten. Hieno 500€ Subaru Legacy. 2v aikana sen mittariin on tullut 2000km. Ei se paljon muuta ole vaatinut kuin kovaa ajoa. Joku oli vielä ruostesuojannut sen joskus niin se ei ole mätä. Toitsua kun rempataan niin Subaru tulee ajoon siksi aikaa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k
ja mikäli on niin tyhmä et ostaa kansivikaisen auton niin kannattaisko katsoa peiliin
itellä paljon huolettomia kilometrejä takana toyotalla
kannnattais muutenkin unohtaa autojen ropaaminen jos vasta kolmannen kansipahvin jälkeen epäilee kannen olevan halki 
ilmeisesti ei paljon luottoa löydy omiin asennuksiin
kannattaiko se vaihtaa viel neljännen kerra jos onnistut sen taas jotenkin sössimään
ps ei vedetä koko hernemaissipaprikaa kerralla nenään 
|
Niin siis tuo auto on ollut vajaan kuukauden meikäläisellä. Edellinen omistaja on pari kertaa kansipahvin vaihtanut. Toitsun täydellinen huoltokirja oikein. Tuo ongelma ilmenee niin että autoon ei tule lämmintä. Ei nyt ihan ekana tule kesällä mieleen kun autoa ostan että kokeillaan tuleeko tänne lämmintä kabiiniin. Siellä ei mene nestettä öljyn sekaan, eikä öljyä mene nesteen sekaan. Neste ei myöskään kupli, eikä haise pakokaasulle. Joten kun ostat tuollaista autoa niin kerrohan millä tunnistat että siinä olisi kansivaurio? Sen olisi ehkä huomannut tuosta että sinne ei tule lämpöä, mutta sattui olemaan melko lämmin päivä, joten ei tule lämmitystä kyllä kokeiltua. Oli siinä messissä viikon vanha autotohtorin lappukin missä kaikki oli ok, myös päästöt. Enkä mä kyllä koskaan ole sanonut olevani mikään jeesus kun noita pelejä ropaa, mutta sen verran on tullut nähtyä noiden korjaamoiden jälkeä että niihin en autoa vie ellei ole ihan pakko. Yleensä niissä hommat tehdään ihan päin persettä ja kehdataan vielä laskuttaa siitä. Eikä se laskukaan koskaan pidä paikkaansa siihen etukäteen ilmoitettuun hintaan. Aina pitää lisää hilloa repiä. Viimeksi kun transporterin jakohihnaa vaihdatin niin selvitin monesta paikkaa hinnan. Se oli suurinpiirtein sama, mutta yksi paikka oli edukkaampi. Ero oli n.150€. Sinne sitten. Kun lasku tuli niin se olikin sama mitä muualla, koska joutui jotain ylimääräistä duunia tekeen tms. Sekin sitten tippui kun ei suostunut maksaan mitään ylimääräistä kun mistään ylimääräisestä ei soitettu yhtään mitään. Mut melkoinen show sekin oli.
Tuon aattelin ihan itse fixailla. Ei se ehkä ihan samassa ajassa mene mitä ammattimieheltä, mut eiköhän se joku kaunispäivä valmistu.
Muutoinkin olen vähän päätynyt siihen että mätkäsen corollan diesel moottorin tuonne nokalle. Se yhteensopivuus vaan pitää ensin varmistaa. Tuossa kansirempassa on tosiaan ongelma että onko se vain pahvin vaihto vai pitääkö koko kansi vaihtaa. Toisen moottorin kanssa pääsee paljon nopeampaa, enkä usko sen vaativan mitään erikoistyökaluja. Sitä en vaan vielä tiedä voiko tuossa ottaa sen n.100hv D4D koneen nokalle vai pitääkö se olla tuo 75hv D4D kone? Jos ottaa tuon tehokkaamman niin pitääkö mukaan ottaa moottorin ohjausboxi? Ja jos tehokkaamman ottaa ilman tuota boxia niin laskeeko tuo tehot 75hv?
Toisaalta tuo kiertopalkinnon eteepäin laittaminen on vielä yksivaihtoehto jos hyvää konetta ei löydy. Tuota kansivikaa kun on aika vaikea havaita, muusta kuin ettei sisään tule lämpöä. Mut kaippa senkin voi selitellä että on niin energia tehokas kone

Mitä tuo itseasiassa onkin. Menee pienemmällä kuin Golf meni ja Golfiin verrattuna tuo on raketti.