Multa ehottomasti ääni kaikille kokeiluille;itse tykkään pohtia yrittää toteuttaa niitä budjetillani (0€)
Noi perinteiset mitoitustavat on yleensä jollekin tyyliin paperikoneelle jotka pyöri 24/7 ikuisesti..
Mielestäni kuitenkin juuri noilla isommilla/erikois ketjuilla ja rattailla on jo hintaa ja on mielekkäämpää toteuttaa hammaspyöräparisysteemi. Jos haluaa ne metrin korkuiset porttaalit niin ehkä sitten..
En varmaksi muista mutta jotenkin kuvittelen että hammaspyöräparin tehonsiirtokyky/hinta olisi parempi kuin ketjuratas systeemillä, varsinkin jos voi valita standardiosia eikä muita rajoituksia ole.
Maksimikuormia voi tietty lähteä laskemaan vetarin katkeamiskuormasta, sen kun kestää niin alkuun pääsee..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Viimeksi muokannut helmapelti : 03.09.2012 20:55
|