Niin ja se unohtui sanoa että olipa mahtava reissu!
Reitit olivat minusta sopivan haastavia, paikkapaikoin piti
katsella tarkasti ajolinjoja jos aikoi päästä ajamalla.
Miedän ryhmä ajoi koko ekan yön, joskus alkuiltapäivästä
lauantaina tultiin perjantain reitiltä pois, jotain tunnin
tirsat tuli otettua yhden pikahuollon aikana, tojotien
murroksia meni useampia. Perjantai-iltana oli pientä tungosta
sen ekan suon kohdalla, kun kaikki punaiset ryhmät tuli sille
yhtä aikaa, viimeiset tais päästä yli noin kahdelta aamuöyllä.
Lauantai-päivän ajot jä multa väliin kun kävin paikkauttamassa
renkaan, yösafarilla meni aamuviiteen, eli unta tuli noin tuplasti
edellisyöhön verrattuna. Hieman oli teltassa kylmä, olis pitänyt
sitenkin ottaa se parempi makuupussi...
Molemmat kuskinpuolen renkaat siis menivät rikki, etunen alkoi vuotamaan
onneksi vasta kotimatkalla, vuoto havaittiin kun auto oli jo lavalla.
Molemmissa hyvin samantyyppinen vamma, muutaman sentin syvä (niin, läpi
asti siis... :-) viilto kyljessä, noin viis-kymmenen senttiä vanteen reunasta.
Eli ei ne svampperitkaan ihan pomminvarmoja ole, vararengas on sytä olla
mukana, ja ainakin mun varaosavalikoimaan tulee sisärenkaita ja paikkoja, ja
työkaluvalikoimaan pari hyvää rengasrautaa.
Lauantai-iltana käytiin syömässä poroa (tämä oli toinen tarjolla olleista
eväistä joita itse ehdin syömään, hyvää oli samoin kuin ne letutkin), ja
sitten lähdettiin ajelemaan, yksi auto tuli metsästä pois narun perässä kun
siinä ei pysyneet kaikki mutterit kiinni. Kivaa oli, ja ihmen hyvin sitä
jaksoi kun reitti ei ollut liian helppo, tilanteita oli sopivasti.
Sunnuntaina yhden joen ylitystä hieman hidasti se että puolet sillasta
puuttui, se saatiin kuitenkin tehtyä ja seuraavan neljänsadan metrin
matkaan meni kahdeksan tuntia ennenkuin viimeisetkin autot olivat läpi.
Tässä kohtaa tuli safarin pisin odotus, mutta samalla tuli juteltua
niitä-näitä myös muiden punaisten ryhmien heppujen kanssa.
Ylläksen huipulle ehdittiin ennen puoltayötä, ja sitten saunaan, jotkut
ehtivät käydä syömässäkin.
Oma saldo oli noin 1+2+7 tuntia unta, kaksi puhjennutta rengasta, sikana
ravistava ohjaus (simpukka paskana) ja yksi pieni lommo (ajoin perhana
kolarin, onneksi pajeron levike on rangen pintapeltiä vahvempaa), ja etu-
akselin huohotinletku irtos monta kertaa ja loppujenlopuksi meni mäsäx.
Niin ja paljon hienoja muistoja, ensvuonna uudestaan! Oli myös mukava tavata
viimevuonna tutuksi tulleita kavereita joita ei muualla näe, ja uusiakin
tuttuja tuli aika paljon. Muiden autoista sai taas monta hyvää ideaa, osa
porukasta on kyllä melkoisia pellepelottomia, muutamat jipot ja tekeleet olivat
aika nerokkaita.
Järjestäjille kehitysideoina ehkä uusien reittien tiedustelu. Sumpuuntumisen
välttäminen ja aikataulujen pitäminen lienee aika haastavaa tässä lajissa näin
isolle porukalle, mutta olisi mukava jos jonkinlaisia lääkkeitä löytyisi.
-Paavo
PS. Kiitoksia G280:lle kuljetus-messerin lainasta, range saatiin
kotiin mallikkaasti, muuten olis saattanut olla aika pitkä matka
voblauksen ja vuotavan renkaan kanssa.
Edited by - Paavo on 15/06/2004 11:13:50
|