Uusi panhard meni viikonloppuna paikalleen. Akselin puolen kiinnikkeessä oli ø12mm holkki, kun Rough Countryn XJ:n "omassa" on vain ø10mm. Halpiskompuran hajonneen pyörän jäljiltä turhaksi jäänyt 12mm pyöränakseli toimi tässä oikein hyvin holkitukseen sopivana; putki solahti pienellä napautuksella paikalleen ja 10mm reikä tuli käsivaralta poraamalla.
Yläpään pallonivelen kruunumutteri ei sitten yllättäen käynytkään, kun se ei kiristynyt riittävän syvään sokan mahtumiseksi paikalleen, mutta vanha sopi hyvin. Laitoin kunnollisen ø3,2mm paksun lankasokan, niin ei tartte seuraavan irtiottajan irvistellä.

Lähtee tiukasti sormin vetämällä, kun entistä piti vääntää melkein rautakangella ennen kuin irtosi.
Uudessa nivelessä on ihmeen paljon klappia, mutta niin kuulemma kuuluu ollakin. Arviolta sitä on 1-2mm, mutta jahka taas saan mitattua, niin pitää tarkistaa kuinka paljon sitä oikein on. Nyt kuitenkin on niin järeä kalikka kiinni ja alusta muutenkin kunnossa, jotta ihme on jos tämä vielä hajoaa.
Seuraavaksi etuakselin vasurin puolen alatukivarren kiinnikkeen vahvikkeita paikalleen ja kirpparilta ostettu toinen lisäpakkivalo takaluukkuun pimeitä odotellessa. Sittenpä olisi isommat rempat tehty ja voisi vaihteeksi taas juhannuksen jälkeen jo ajaakin.