Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa
Runnerissahan ei ole napalukkoja ollenkaan, joten se puoli ei ainakaan ole vialla. Ekaksi tulee mieleen olisiko yksinkertaisesti etuakselin pidemman vetotikun puolella majailevasta alipainekellosta letku rikki tai kellon kalvo puhki. Taikka joku muu alipaineeseen liittyvä vuoto, joka estää kellon toiminnan?
|
Palataanpas tähän vanhaan aiheeseen kun ei ole tullu vieläkään korjattua tuota.
Tutkailin alipainekellon letkutusta eikä siitä löydy mitään vuotoja. Releet toimii myös eli naksahtaa ainakin kun kepistä nelaria kytkee. Tuli myös todettua, että ainakin jonkinlainen erittäin pieni, tuskin havaittavissa oleva imu/puhallus tapahtuu tuossa kytkentävaiheessa. Testasin sen siten, että irrottelin noita kuvassa olevia relehässäkkään meneviä letkuja ja laitoin sylkeä letkun suulle samalla kun nelivetoa kytkettiin päälle/pois. Toisessa asennossa imi räät sisään ja toisessa pukkas ulos. Mitähän tuostakin sitten osais päätellä? Lieneekö kellon kalvo ehjä?
Näyttää tuo kello niin jämäkästi prässätyltä, että saaneekohan enää kokoon jos repii auki? Tarvinnee vissiin kuitenkin avata, jotta kalvon kunnon saa selville? Öljythän tuolta vissiin lurahtaa ulos jos tuon koko mutikan irrottaa.