Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Motukkapuolella ollaan jo siirtymässä sähköaikaan kun noi ympäristömääräykset(melurajat) alkaa liiaksi rajoittamaan kisatouhuja.
http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyor...omoottoripyora
Offitrialiin ja ofiin yleensäkin napamoottori olis hyvä kun maavaraa ei turhaan rajoittas akselit ja johan noita napamoottoreita, tosin hytikkasellaisia, on mettäkoneissa, muttei ole kukaan offikäyttöön sellaistakaan tekniikkaa tainnu vielä toteuttaa. Sähköisenä saattais noi lämpöongelmatkin ratketa  Trialiin ei säännöt toistaiseksi salli napamoottorien käyttöä  mutta ei varmaan ole kaukana noi sähkömoottorit kisakäytössäkään, siis oikeissa offiautoissa  RC-offissahan niitä jo on eivätkä taida enää pahemmin vedestä ottavan itseensäkään
Ja hiukka Googlettamalla löytyy isompiakin kisavehkeitä
http://www.engadget.com/2011/11/17/o...-prepares-for/
http://blogs.automotive.com/jeep-ren...ding-4163.html
|
Tossa jeepissä näyttäisi olevan taustavaikuttajana U.S.Armyn ajatukset luotettavasta off road laitteesta.
Juu, sähkökoneet yleistyy. Kattelin tuossa tuollaista Komatsun 320 tonnin kaivosdumpperia ja sehän on dieselsähköinen. 2700 hp dieseli pyörittää generaattoria, jolla taka-akselin sähköiset napamoottorit toimivat. Puhuivat polttoainetaloudesta ja kestävyydestä, tää tekniikka on ollut jo 1996 alkaen käytössä. Samanlaista tekniikkaa lienee vetureissa.
Noista sähköajoneuvoista löytyy aika hyvin tuolta:
http://green.autoblog.com/