Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.06.2012, 22:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä jättäisin alkuperäisen kierron syyläriin ja siitä syyläriltä palaavaan linjaan lisäjäähy. Ei automaattia oikein saa käymään liian kylmänä, kyllä sitä lämpöä aina senverran muodostuu.

Eli paluulinjaan mahdollisimman iso jäähy, syylärin eteen hyvään ilmavirtaan, niin että moottorin flekti imee myös sen läpi. Lämpömittari on myös hyvä olla niin näkee että homma kunnossa. Eli huomaa vaikka jos muta tukkinut jäähyä ja loota meinaa sittenkin lämmetä. Anturi vaikka suoraan öljypohjaan.
Juu, tuolla systeemillä olen itellekin aina laatikon jäähyt tehnyt. Tosin edellisessä autossa jätin syylarikierron kokonaan pois, ja silloin ainakin maantieajossa talvella oli laatikko toisinaan ehkä turhankin viileä.. ei aina näyttänyt lämpömittari kuin jotain 30-40 astetta (anturi oli siinä vehkeessä jäähdytykselle menevässä tuubissa).

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies Näytä viesti
Eikös se anturi kannattas laittaa jäähylle lähtevään linjaan? Näkis minkä lämpöstä ölppää sieltä tulee.
Eikös yleensä paluulinja tule öljypohjaan ja näin ollen mittari näyttäs todellista pienempiä lämpöjä.
Anturin paikoista tuntuu olevan paljonkin mielipiteitä (ylläri ), mulla on ollut joko jäähylle lähtevässä linjassa tai sitten öljypohjassa. Jäähylle lähtevän linjan anturi on sinänsä hyvä että siitä näkee kuinka kuumana laatikko käy sillä hetkellä. Jos lämmöt pysyy koko ajan korkealla niin tietää että on syytä himmata hetkeksi. Tuntunut kohtuu luotettavalta omasta mielestä. Tosin riippuu tietysti myös laatikon rakenteestakin että mihin nuo linjat on kytketty.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten