Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
En oo varma mutta kai siinä on joku paine mittari. Olettaisin että sen kompuran on tarkoitus pitää paineet jossain esim.6-8 baarin välillä ja huilata aina silloin kun ei tarvi.
Jos siinä on jossain ilmasäiliö niin onko sieltä laskettu milloinkaan vesiä pois?? Meinaan ettei olisi niin simmpeli vika että pytty on piripintaan vettä täysi.
Elä poista sieltä jarruista mitään koska se käppäri on sen laitteen varajarru eikä se kestä vaihteella mäessä... Laita siihen mielummin sulakkeeksi vaikka automaatti "stötsi" mutta mielummin etsi ja korjaa se vika.
Eli selvitä käyko se kompura koko ajan ja jos se käy niin sitten se raja katkaisija on joko tukossa tai viallinen.
Pelaako kaikki merkkivalot niinkuin kuuluu??
|
kyllä merkkivalot pelaa. paitsi että joskus tämä toinen, eli se huutomerkkivalo, (ei siis käsijarruvalo) palaa ja lopettaa jossain vaiheessa. silloin ei ole jarrut päällä ja se sammuu itsestään välähtäen miten sattuu esim. jos painaa kytkintä ja tai ottaa ratista kiinni ja pyöräyttää. en ole siihen kiinnittänyt kovin paljoa huomiota koska yleensä sitä on esiintynyt vain talvella.
viime syksynä auto oli remontissa kun meni jarrut jumiin ja epäiltiin kompuran olevan sökö. uus semmosen pari tonnia.

mutta uusikaan kompura ei antanut painetta vaan se ilmankuivaimen jalka oli jotenkin haljennut ja anto paineet sieltä läpi. asentaja oli tuttu mies ennenstään ja tuumaili että nämä mersujen paineilmakäkkärit on ihan hyviä vehkeitä mutta kuuulemma kannattaa vaihtaa se ilmankuivain kerran vuoteen niin se kuulemma pysyy silloin kunnossa. silloin kun se meni paskaksi niin tosiaan irrotettiin ne tapit että pystyy ajamaan ja aina ei ole irroittaa kovin montaa tonnia näihin vehkeisiin.. nii ja voisin kuvitella että vedet on otettu pois kun on tehty remppaa..