Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Ei tarvii. Tehonmittaustodistuksen pitää olla luotettava, siinä pitää olla ilmoitettuna moottoriteho ja vääntömomentti, ahdetussa autossa myös ahtopaine. Että todistusta voidaan turbollisessa pitää luotettavana, pitää ahtopainetta olla "järkevästi". Eihän esim. kovalla puristussuhteella olevaa bensakonetta kannata jälkikäteen ahtaa 0.5 baria enempää, tulee jo monenlaista ongelmaa vastaan, näissä joku 0.3 bar ahto ymmärrettävä. Mutta jos esim. orkkis-ahdot on ollu esmes 0.7 bar ja autoon laitettu kuuleri ja penkitetty, ei sitä pitäisi hyväksyä 0.5 bar ahtopaineella mitatulla tehonmittaustodistuksella.
Alkuperäiselle kysyjälle: auton pitää vastata mallisarjan tehokkainta alustaltaan ja jarruiltaan jos siihen asennetaan cuuleri, koska se rinnastetaan lain mukaan moottorin vaihtoon. Eli ota www.toyodiy.com ja vertaile HJ61 ja FJ62 jarrujen ja akselistojen eroja (ei oleellista) ja niistä printit konttorille.
|
Kiitoksia vastauksista.. Näkyy olevan kovasti heittoa katsastuskonttoreissa vaikka samojen rajojen sisällä pörrätään (tässähän ei ollut mitään uutta). Käyn hakemassa dyno laput tällä viikolla ja koitan pelkästään niillä ensin. Jos vaaditaan lisä dokumenttia, niin sitten sitä hommataan. Loppupelissä se on hyvä että joku valvoo miten sitä rakennellaan

. Ei mene itä mallille.