Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 10.06.2012, 17:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti

Noita koneitakin muuten ihmeteltiin. Olettaisi että tuossa lajissa kevyt peli voisi olla melko pop. Joten miksi nokalle on nostettu painava kasi? Jos ne on muutenkin turbotettu niin saahan neloskoneistakin samanlaisia tehoja. Huomattavasti kevyempiä moottoreita. Onkohan tuossa lajissa joku kokeillut diesel konetta? Vääntöä vaan taitaa tulla niin paljon ettei paikat kestä
Olikohan näissäkin kisoissa jopa 2 V8 autoa, joissa oli turbo, joten ei ne yleisesti ottaen ole "muutenkin turbotettu".

Kyl nelos koneesta jos saa sen about 700hp luotettavaa voimaa ulos ahtamalla, niin aika paljon työtä sellainen moottori vaatii ja sit aina sen lisäks tulee turbo viive, jota tietty monessa kohtaa ennakoivalla ajolla vois estää, mutta ei varmaankaan aina. Ja varmaan jollain paukku systeemeillä ja elektroniikalla sitä pystys ohittaan, mutta ei se taida olla niin helppoa, kun ei niitä pelejä radoilla näy

Mutta siis tottakai kuka vaan voi tehdä auton ja millä tekniikalla tahansa, mutta helpoin tie nykyisellään vaikuttais olevan pirteä V8 ja sen pirteyttä vielä voi terästää ilokaasulla. Tuukan sanojen mukaan: "Ilokaasu on iloinen asia" Tässä kohtaa huomautus, että Tuukalla ei Lindassa ole ilokaasuja.......ainakaan vielä

Diesel koneellinen auto on Suomessa Kuttulandian pajalla rakenteilla ja sen etenemistä moni harrastaja innokkaana jo odotteleekin mitä dieselin vääntöön tulee, niin niin.......jos tuo Islantilaisen "Bubbin" jutut pitää paikkaansa, niin sen tuplaturbotetusta Fordin V8 pannusta on jarrutettu noin 2000nm vääntöä, eli eiköhän sekin jotain käännä Mutta autossa vaikuttais näin ulkopuolisen silmin olevan vielä aika paljon synnytys tuskia Harmi sinänsä, sillä kiva olis nähdä, että onko siitä ISOSTA tehosta sit oikeesti hyötyä.
Vastaa lainaten