lambda anturin toiminnan voi mitata ihan yleismittarilla, se tuottaa siihen signaalijohtoonsa jännitettä muistaaksni välillä 0,01 - 1,00 Volttia kunnossa ollessaan, ja tällä tiedolla moottorin ohjaus sitten rikastaa tai laihentaa seosta jne...
eli digidigimittarilla pieni jännitealua, esim 0-2 V ja signaalijohdosta vaikkapa pakoputkea vasten (maadoittuu usein siihen)
jos signaalia ei ole, eli johto on irti / poikki tai muuten hukassa, menee seos rikkaaksi
helppo mitata, muista "ryöstää" tää signaalijännite, eli älä katkaise johtoa mitatessa
EDIT: HUOM ! se anturin antama signaaliarvo Voltteina ei sitten ole sama kuin lambatulos putken päästä ! eli älä vertaa niitä, siihen löyty joku laskentakaava joskus netistä, ei jaksa googlata nyt sitä...
kerropa niistä suuttimista enempi...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Viimeksi muokannut pee : 06.06.2012 20:38
|