Viestiketju: Takakonttiin syyläri
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 24.05.2012, 20:11
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.700
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Joo, kyllä vesi voi kiertää liian nopeasti, silloin jos se aiheuttaa lämpenemistä hydrauliöljyn tapaan. Tämä ei kuitenkaan ole mikään käytännön ongelma kun harvemmat käyttää hydraulipumppua vesipumppuna että tälläisiin virtauksiin/paineisiin päästäisiin.

Sähköpumppu voi olla suuremmalla virtauksella, mutta mekaaninen pumppu on edelleen siellä hidastamassa matkaa koneen pyörimisnopeudella. Kokonaan sähköiseen pumppuu vaihtaminen on vaihtoehto sekin, mutta sitten kannattaa poistaa alkuperäisen pumpun siivet kuten Repro juuri teki.
Ei kukaan ole puhunut veden lämpiämisestä pumppaamisen takia, ihan turha höpöttää mistään hydraulipumpuista. Eikö ole muutenkin vähän turhaa puhua yhtenä terminä virtauksesta/paineesta? Olisko se kuitenkin niin, että pumpuissa on suurin virtaus juuri silloin kun paine on pieni?

Kaksi pumppua peräkkäin antaa suuremman virtauksen kun yksi, pitää olla jo tosi nopea virtaus, että pyörivä pumppu jarruttaa virtausta.

Jos vesi virtaa liian nopeasti syylärin läpi, se ei ehdi luovuttamaan lämpöään siellä.

Vielä toisin päin, syylari on jäähdytysjärjestelmän kylmin kohta. Eikö olekin hyvä, jos neste ei kulje sen läpi liian nopeasti?

Mikä on sitten liian nopea virtaus, jotkut väittää 1,8-2,4 m/s olevan optimi. Ja tosiaan samaa vauhtiahan se neste kulkee myös moottorin läpi.
Vastaa lainaten