Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 06.05.2012, 19:21
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja sitten se suodattimen vaihto:

Kun pesettä konetta, millä tavalla tahansa, niin suodatin jytkahtää
tukkoon yllättävän helposti, ja sitähän ei huomaa mistään, kun ylipaineventtiilistä vuotaa myös kuumana. (kylmäkäynnistyksessä talvella
kiertää samaten suodatin elementin ohi)

Jo huonojen minaariöljyjen vaihto kunnollisiin peseviin synteettisiin saa niin paljon paskaa liikenteeseen, että itse olen vaihtanut suodattimen ensimmäisen kerran noin 500 km ajon jälkeen ja sitten n.2500 km kohdalla.
(Siis silloin kun olen ostanut auton, missä mahdollisesti käytetty huonoja öljyjä)
Halpa henkivakuutus moottorille

Tuossa minun HDJ-80 on muuten erikoinen toteutus tuolle öljynsuodatukselle:
Suodatin patruunassa on 2 erillään toimivaa suodatinta: Normaali suodatin päävirralle, ja hieno suodatin, jonka suodattama öljy pääsee muistaakseni suoraan öljypohjaa.
Mulla on just tollanen tapaus, ollut aiemmalla omistajalla, joka vaihtanut öljyt melko äsken ja tätä ennen auto ollut jonkun aikaa liikkumatta.
Tavoitteena olisi saada moottori hyvään kuntoon, tai ainakin sellaiseen, että se ei huonone huollon puutteeseen.

Vaikka öljynvaihdosta on alle 1500 km, vaihdan sekä filsun että öölit, jotta saan mahdolliset mömmötöhnät pois. En ala pesemään ihan hyvin toimivaa konetta mitenkään muuten. Kiitokset
Vastaa lainaten