Kytkinten ongelmana on niiden koko. Ne ei mene ihan pieneen tilaan kun muutenkin on ahdasta. Vapaakierto ratkaisee sen ongelman, joskin ainahan se on turhaa kuormaa pyörimässä, etenkin talven pakkasissa. Itse laittaisin siis kytkimen, koska pumpun tarvii pyöriä oikeasti ehkä 1% ajotunneista....kovassakin käytössä. Toinen mahdollisuus on toki ottaa siitä paineenalentimella tehostajaan öljyt.
Ja laittaisin kyllä pumpun, joka tuottaa aika pienillä kierroksilla tarpeellisen määrän öljyä ja painetta. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin huudattaa kovilla kierroksilla, että pääsee etenemään vinssillä. Silloin ei voi edes kunnolla auttaa renkaillakaan jos pitää olla 3500 rinkiä koneessa saadakseen öljyä riittävästi vinssille.
Lisäksi lohko vie ainakin pienessä autossa rutosti tilaa, minne sijoittaakin. Yksi vaihtoehto on joku sähköohjattu, se on kätevä mutta tunnoton (ellei hifistele ja osta jotakin herkistelymalllia...)
Ja laittaa jäähdyttimen sitten kun silltä tuntuu.
Näissä mietteissä...
TT
|