Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.05.2012, 12:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Minun mielipiteitä...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Rakentelenpa tuonne taka-akselin päälle n. 20 - 25 litrasen säiliön kahdella loiskeväliseinällä. Lähtö ja paluu kuskin puoleiseen etunurkkaan niin saa putkituksen pitkin runkopalkkia - toisella puolella kun on jo jarru ja bensaputket. Sisäisesti paluu putkitetaan säiliön toiseen laitaan. Täyttökorkki huohottimella - tuo ½" apuhuohotinputki jäi minulle hieman epäselväksi. Vissiin olisi hyvä olla myös joku öljypinnan tarkistuslasi?

Eikö tuo pumpun maksimituotto saisi tulla jo jollain 3.000 kierroksella - ei kai vinsatessa ja aurahommissa ihan älyttömasti konetta huudateta? Ajatus on varustaa hydraulipumppu sähköisellä kytkimellä ja silloinhan voisi samalla kytkeytyä kierrosluvun rajoitin jos on pelkoa pumpun särkemisestä.
Siis tuo apuhuohotin on letku, joka lähtee säiliön vastakkaisesta nurkasta, ja tulee huohottimeen joka taasen vastakkaisessa nurkassa:
Ja tarkoitus on se, että jos säiliö niin kalleellaan, että, tuo päähuohotin lähtö tankissa öljypinnan alla, niin Öjlyn lämpeneminen/jos horii jostain ilmoja, ei tee tankkiin niin paljon painetta, että öljyt työntys huohottimesta ulos.(siis tuo apuhuohotin päästää ilman pois tuohon päähuohottimen korkin alle)

Ja taskista jostain, pajkonko tuo valitsemasi pumppu kestää kierroksia.
-> ettei käy niin, että ensimmäisessä kunnon hapetuksessa pumppu ottaa loparit.

Ja olin ihan vakavissaan tuon virtauksen demoamisen kanssa:
Helpottaa (ainakin minua) ymmärtämään mitä tankissa tapahtuu.
(siis kun kehotin laskemaan puutarhaletkulla vettä ämpäriin, ja ottamaan aikaa, ja laskemaan minuuttivirtauksen)

--> taitaa olla melkein pakko rakentaa kytkin pumpun ja kampiakselin pään väliin?
Vastaa lainaten