Avohammaspyörä rasva, tai muu Suolavettä kestävä, huonosti haihtuva vassu. Jos pitää löytyä läheltä ja heti; niin jonnekkin raskaskonekauppaan ja kerrot että pitää saada suolavedenkestävää, pitkään kestävää säilytys vaseliiniä. 400g riittää pitkälle, 2 pötkyä jo lavan sisällekkin, ja 3 pötkyä, niin valuu kesäkuumalla konepellistäkin
Ja ainakin nuo vaseliinit, mitä minä olen ruiskutellut, eivät ole liuenneet muuhun kuin tinneriin

, toki kun 50%/50% seos, niin ohenee jo tarpätillä.
Ja olen ruiskuttanut bilteman kotelonsuojaruiskulla, niin lopullinen seos on ollut noin 1 osa vaseliini, 1-2 osa tinneri ja 1osa tärpättiä.
Katsoppa vaikka jotain vuosikymmenet seisonutta työkonetta, esim kaivuria, niin jos tappeissa on ollut rasvaa, niin edelleenkin ruosteettomat.
Iijoella oli vielä n. 10v sitten Marion- merkkinen kävelevä laahauskaivinkone, oli seisonut vissiin 50/60 luvulta alkaen joenpenkalla, ja 90 luvulla vielä kaikki maston vaijeripyörät pyöri kengän kärellä painamalla....
Itselläni jotain teollisuus vaseliiniä, en muista mitä, ehkä mobilarma?, auton koteloissa, ja imeytyy siten, että nyt kun katupöly pölisee, niin esim oven vedenpoistoreikien kohdalla pintapellissä "paska-Aurinko", siis vaseliini kiipeää vedenpoistoreiästä oven ali pintapeltiin, ja pöly tarttuu siihen!
Ja vesi ei tartu, valuu pois kuin hanhen selästä!
Mulla kestotesti menossa Oulun alppilassa olevasta automaaliliikkeestä ostetusta "ruostesuojarasvasta": 10v sitten pistin ruosteiseen venetrailerin runkoaisaan klöntin, ja edelleenkin siinä näkyy rasvatahra, ja kokemuksen mukaan se ei ruostu, eikä kastu.
Tuo sotku tehdään varmaan teboilin avohammaspyörä- tai vaijeri/ketju rasvaan.
Ja tuo alustamassa on toiseksi huonoin vaihtoehto: joku ruiskutettava muovi vielä huonompaa