Viestiketju: XJ murrosremppa
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 24.04.2012, 22:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mä en tykännyt yhtään niistä tähtipulteista joten vaihdoin tilalle kuusiokolopultit, ei niidenkään kant toki sne kummempi ole mutta sai heti mukaan pussillisen niitä kivijalkakaupasta parilla eurolla, on sitte varallekkin vielä muutama laittaa

M12 x 90 taisi olla, ja kovia, 10.9 vähintään, löytyy kyllä ihan hyllykäaman mistä vaan.
Enpä minä niissä 12- kantaisissa pulteissa ole mitään ihmeellistä tai huonoa huomannut, ihan normaalilla 13mm:n "monikulma"-hylsyllä ne on kaikki irti lähteneet joka kerta kun avannut monestakin eri akselista. Nyrkkiä kummemmalla ei ole tarvinnut yhdessäkään akselissa räikän päätä taputtaa että lähtenyt auki. Kuuskoloissa pikkuisen pelkäsisin sitä että kanta menee huonoksi. 10.9 tai 12.9 pultit sinne joka tapauksessa, niin ne on tehtaan jäljiltäkin.

Kuten ylempänä todettiin niin kuparitahnaa sitten kunnolla väliin niin on helppo ensi kerralla se homma. Pyyhi irtoruosteet pois kaikista vastinpinnoista.

3/8" räikällä mahtuu hyvin avaamaan ilman mitään raidetangonpään irrotuksia, on akseli autossa kiinni tai irtonaisena lattialla. Puolen tuuman räikällä ei oikein tahdo mahtua väliin, mutta onnistuu silläkin jos vähän taistelee.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten