Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 14.04.2012, 22:00
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Yleisellä tasolla; ainut vetonivel mitä ei kannata laittaa mihinkään käyttöön, on tuommoinen, missä "rasvaurat" maljan puolella, suoraan noin 2mm kohti ulkokehää, näitä on "räjähtänyt" aivan liian helposti.

Ja sitten tapaus, että hj:tä ajetaan neliveto päällä, ja käännetään kuivalla , puhtaalla asfaltilla parkkiruutuun, vastaa käytännössä melkein samaa, kun vedetään tukkirekkaa ojasta, siten että hj on asfaltilla (siis pikku ykkösellä eteenpäin, siis enemmän vetovoimaa, kuin vinssille luvataan)

Sitten se, että mikä on paras/huonoin vakionivel, en osaa sanoa, itselläni bj-40:ssä ei ole koskaan ollut uusia vetoniveliä, ja yksi käytetty on räjähtänyt.
toki en ole yrittänyt tahallaan särkeä

Sitten nuo ns. lujemmat; itse laittasin nuo isommat, oliko uuden läjän?, nivelet, jos olis ongelma. ja jos suuri ongelma niin joku hd-versio?

Ja nuo kaikkein kalleimmat; varmaan ihan hyviä ja kestäviä, mutta jos pitää tilata myös vetoakselit, niin silloin jos/kun sattuu rikkoutumaan niin voi mennä myös vetoakseli, ja silloin tulee rempalle hintaa, jos joutuu kuriirilla jenkeistä pikana tilaamaan (siis hinta/kallis on suhteellinen käsite, varsinkin jos tuo etuakseli pysyy nipussa, ja auto tulee aina ajamalla kotiin)

Ja sitten topiikin aloittajan tapaus; kyseessä lienee rakenneltu, isopyöräinen ja jopa normaalia hj-60 suuremmalla etuakselipainolla oleva auto?
-> joko parempaa niveltä kehiin, tai sitten ajella varovaisesti?
No toi tais nyt olla ihan toyotan oma nivel mikä hajos..
Mut edellinen omistaja oli räjäyttäny kyl longfieldinkin..
Vastaa lainaten