Viestiketju: Telahärveli
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 10.04.2012, 06:31
zampy zampy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Kihniö
Viestit: 129
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuo jarrujen lämpiäminen riippuu paljon ajotavasta, ja kun jättää sen verran tilaa että saa tarvittaessa päivitettyä, niin kyllähän se siitä.

Onko tuo sinun kone, vaihteisto ja perä w123 vai w124 kopasta?
Tuossa omassa v124 automaatissa 1 vaihde on 4,25:1,

ja noilla tupla satuloilla saatas sekin etu, että tuota vetoakselin tumppia tuolla perässä ei väännettäis niin pahasti vinoon. (tuo vetarihan on lyhyt "natsa", ja laakeroitu aika kevyesti tuonne murikkaan?

Kuinka pitkä tuo telasto on? siis paljonko tulee pituutta, jos etu/takaylitystä ei tule?

Onko tuossa vanhassa bankussa, siis mintä nuo telat on, alunperin planeettapyörästöillä tehty ohjaus? (vai oliko jossain uudemmassa)

Jossakin olen nähnyt semmoisen "ohjausperän" missä oli molemmille vetopyörille oma planeetta pyörästö, aurinko pyörät oli molemmissa yhteiset, ja voima tuotiin siihen, plaatoista voima meni telapyörille, ja hydraulimoottori käänsi planeetan kehäpyöriä vatakkaisiin suuntiin ohjatessa
-> jos rattia (orbitrolia) väänsi paikallaan niin toinen tela pyöri takaperin ja toinen eteenpäin.
Tekniikka puretaan W124 koppasesta autosta, toki kone ei ole sen alkuperäinen joku sen on sinne vaihtanu!
Tuota tuplasatulointia kanssa iteki suunnitellut josko laittais nuo mesen takasatulat toisiksi tai olisi myös yhdet ylimääräiset LJ:n etu satulat, katsotaan.
Luulisi tuon perän saavan voitelua jos hieman yli täyttää.

Onnistuiskohan jos talveksi rakentais ton perään vaikka kelkkareittien hoitolanan ja sitä apuna käyttäen kokeilis toteuttaa runko-ohjauksen?
Vastaa lainaten