Aluksi oli tarkoitus nostaa konepellin keskiosaa viisi senttiä, mut sitten ku sovitteli peltiä paikalleen noin niin se alkoi näyttää just sopivan härskiltä ja agressiiviselta vaihtoehdolta. Lisäksi se oli paljon nopeempi tehdä noin, ku alkais olla jo aika kova polte päästä ajamaankin. Tästä päästäänkin siihen että tavoitteena on että auto liikkuu ennen ku mie täytän 40v. Toisaalta konepelti on helppo tehdä uusiksi jälkeenpäinkin.
Taka-akselin kokoonpano on seuraavanlainen.
- Ford Explorer 8.8 kuoret
- Detroit Locker lukko
- Yokon 5.13 välitys
- Yokon laakerisarja
- Peränkoppa 5mm levystä
- Currie vetoakselit joissa jako muutettu 6x5,5"
- Currielta tuli myös pyöränlaakerit pesineen, jotka on samat kuin Ford 9" C-clipit jäi pois
- Toyota Land Cruiser LJ70 etulevyt, joista sorvattu halkaisijaa hiukan pienemmäksi
- Opel Vivaro Jarrusatulat väärinpäin käännettynä jolloin käsijarruvaijerit tulee yläpuolelle.
- Käsijarruvaijerit on vielä vähän hakusessa kun Vivaron vaijerit on tähän kokoonpanoon 15cm liian pitkät. Vinkkejä vaijereista joissa on satulan päässä iso pallo otetaan vastaan.
Miulla on vahva usko siihen että tälleen saa rakennettua D35 vahvemman akselin, mut aika näyttää.
Etuakselissa on yhdistelty D44 osia eri Jeepeistä.
- D44 kuoret joissa murikka kuskin puolella (olikohan 1981 uudemman Cherokeen?) Lisäksi se kapeempi malli
- Flat top kääntöpäät joihin värkätty high steer palikat kiinni.
- Spindlet niillä isommilla pyöränlaakereilla ja navat samasta Jeepistä
- Tietysti kasasin uusilla laakereilla ja vaihdoin vetarin rullalaakerit Longfieldin liukuholkeihin.
- Lukkona ARB
- Välitys Yokon 5.13
- Vetareiksi tulee RCV:t
- Napalukot tulee kiinteät
- Peränkoppa 6mm levystä.
Saa nähdä miten tämäkin kokoonpano kestää