Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.03.2012, 10:01
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Perusasetus

Patrollissa on Austraalian poijjat testanneet, että VNT-mutka ei tuo mitään lisäarvoa vs hukkaporttikampe, kun pumpun ohjaus on mekaaninen, eli ei ECU-ohjausta. Tästä on aika paljon testidataa olemassa, puolta tusinaa puhallinta ainakin ovat testanneet. TEstialustana on ollut TD422-kone, eli kutosmylly, mutta en usko, että suuri ero ois tässä tapauksessa.

Henkilökohtaisesti siis EN ole tätä testannut, mutta ei myöskään ihan mutua ole. Toki jos haluaa VNT:n laittaa ja saa sen vielä toimimaan hyvin, ni sehän on tietysti hieno asia. Eikä kovinkaan suurta kehitystä asioissa voikkaan tapahtua, jos kaikki tekis aina niinkuin muut on tehneet.

Turbon säätökokemukset mulla rajoittuu ainostaan Pajeron TDIC-koneeseen ja Patrollin ZD30DDTi-koneeseen, joten eipä tuota paljoa ole kokemusta kertynyt...

-P-

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.

Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten