Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.
Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.
|
Tuo vnt:n alhaalta herääminen, niin onko kulkupuoli ahtoja vastaavaa alakierroksilla? vai onko se vaan niin että esim. 1300rpm 0,5bar ahtoa, 1,0bar pakopaine ja auto ei kulje mihinkään pakopuolen rajusta kuristamisesta johtuen.
On vähän tämän suuntaisia kokemuksia hukkisahtimista, eli vaikka pikkupillerillä saa alas ahtoja niin kulku ei ole paljoa parempaa kuin isommalla ilman painetta joten en ole oikein vielä innostunut noista vnt hyrristä.