Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H
Miksi Öhlärit on paremmat, ku WP:t?
|
En sitä noin tarkottanu, vaan täsmensin jyrdenin kirjotusta.
Molemmista saa simmitettyä aivan hyvät iskarit...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv
jos budejetti on kohtuu pieni niin 90-luvun lynx tai ski-doo kannattanee ostaa, ittellä -97 lynx racing 454 440cc nestekoneella eikä ole ollut moitittavaa.
toihan on "vanhan aikainen" mut luotettava peli on ollu. jos olis rahaa niin vaihtasin evorunkoseen lynxiin tai ski-doohun mut pysyttelisin 440cc koneessa. luotettava ja kohtuu ärhäkkäkin, isommille toki häviää kulussa mut taas hymyilyttää kun on yhtä aikaa tankilla isompikoneisen kelkan kanssa samaan aikaan 
|
Oikeastaan 2000-luvulle asti näin. Mutta 2000-lukuiset 440 koneet vie ainetta, ja vaatii työtä, mm. suutinjumppaa.
Tuossa muuten paaljo juttua evo-runkosista:
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...p?topic=4195.0
Vastaava ketju g-typestä:
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...p?topic=8233.0
Ja tuolla esim. 440 reveistä:
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...?topic=29675.0
Hieman harrastuneisuutta siis vaatii, saman ikäluokan lynxeissähän perusmoottori on sama...
Ja löyty pikku kaivelulla 2000-lukuisista 440-lyneistäki tarinaa
http://kelkkalehti.com/keskustelu/in...p?topic=8834.0
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv
niin ja 550cc puhallin koneellisiin rotakseihin ei kannata koskee jos tehoja kelkalta haluaa, meinaan omalla vanhalla lynxillä voittaa evorunkosen 550cc rotaxin mennen tullen.
|
Konetehon puolesta kyllä, mutta jos pysytään reitillä, jossa tilannenopeudet ei nouse yli sadan, eli mutkaa ja kapeutta riittävästi, ni 550
RC evo lyne on varmasti nopeampi kokonaisajan suhteen. Ja se nopeus tulee tilannenopeutena esiin, sillä voit ajaa mutkaan sisään paljo kovempaa, ku kevyeen kelkaan kuskin painon siirrolla saat apuja enempi.
Ite ajoin nuoruuden eli 12-20vee fööneillä, 250:stä 550:iin asti ja aina sopivasti tehokkaampi/parempi laite alle. Milloinkaan ei tullu kuskista kuljettajaa. Ja väitän että ajotekniikka tuli paljo paremmin tutuksi, kuin että ois ajanu nestekoneisilla. Ainaki itelle se sen reilu 3te ottaa kilsoja, että tunnet sen laitteen joka tilanteessa... Baska puhetta että joku sadan kilsan kokemuksella laitteensa tuntis, näitäki essonbaariväittelijöitä kyliltä löytyy.
Eli kelkan hankkijoille esittäsin kysymyksen:
Halutako nopean kelkan, vai haluatko nopeaksi kuskiksi?
Alitehoisella oppii tekniikan paremmin/nopeammin. Ja taitojen kehittyessä kalustoa päivittämään. Ei nuihi kannata rakastua. Sekä tietysti ajopaikkojen/tarpeiden mukaan se laite. Tehokkaalla kelkalla sitte voi ajaa suorilla miljoonaa, jos mutkissa jääki niistä muista jälkeen.
Ja joo, muuutama vuosi tosiaan ollu kellkailu ykkösharraste, mielipiteet vahvoja ja kova mies väitteleen
hyvässä hengessä, eli ei herneitä kelekkään...