Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90
Tossa mun suunnitelmassa on plussanapaan 70 vinssille, 35 startille, 35 poppien sulakerasialle ja kaikki alkuperäset siimat laturilta ja muualta. Toisen akun plussaan 70 vinssille, 35 startille ja mitä sinne nyt sattu tulemaan, siirtopumppua ja nappihehkua. Vielä 70 plussien väliin. Miinuksiin sitten 70 akulta toiselle, ja molemmilta 70 vinssille ja korin ja rungon maadoitukset.
Eikö se viimesen päälle rakennettu 12 voltin systeemi kahdella akulla mene jokseenkin näin, kun viimesen päälle koittaa nysvätä?
|
Nyt täytyy sanoa, että tämä lauantai ilta ja ... en löydä kynää enkä paperia, mutta kun aloin ihmettelemään, niin .....
Voisitko pistää pikkasen lisätietoa (jos huomenissa iltasella yrittäs miettiä...)
Siis onko autossa (mikä auto?) alun perin 2 akkua? ja minkälaisia ne on? onko jotain super akkuja, vai jotain tavallista; esim 60ah ja din kylmäkäynnistysvirta 500A????
Minkälainen laturi/laturit siinä on?
Paljonko tuon vinssisi virrat on? siis vaikkapa 50% kuormalla ja max virta? ja paljonko se vetää max?
Ja noille poppivehkeille: siis ne syö sähköä silloin kun kaikki offiin liittyvä pois päältä! (?)
Ja paljonko akuilta on toisiinsa ja vinssille matkaa?
Ja noin sähköteknillisesti: Kytkentöjen selkeyden vuoksi kannatta välttää tilannetta, että kaikki kaikkeen; toki autoissa ei niin suuri ongelma kuin jakeluverkoissa.
-> siis esim. molemmat akun miinus navat koriin, ja vinssin maadoitus koriin (onnistuuko?) ja moottorin/laturin maadoitus koriin....
ja nuo + navat samaten "tähteen"
Ja kun luin nuo RIPAX:n kommentit, niin on pakko yhtyä osittain niihin, ensimmäinen kerta kun joku liioittelee johtojen poikkipinnoissa/määrissä minun mielestä

(ja jj90 on sitten varmaan 220ah rullakennoakut, ja 30 000 12v vinssi! pelkään minä

)