Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 02.02.2012, 19:04
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jäi vaivaamaan tuo väite dieselin voiteluominaisuuksien huonontumisesta vuosien saatossa. Otin yhteyttä TKK:n polttomoottoritekniikan osastolle. Tai siis nykyään se on osa Aalto-Yliopistoa.

Kysymykseeni sain seuraavan ytimekkään vastauksen:

"Voitelevuuslisäaineita käytetään ja tietyt standardit pitää dieselpolttonesteiden täyttää. Lisäaineet ovat tosiaan "liikesalaisuuksia".

Voitelevuus ei ole heikentynyt, päinvastoin. Nykyiset henkilöautodieselmoottorit ovat entistä vaativampia. Voitelevuus on tärkeä ruiskutuslaitteille".

Eli Esson baarin ikkunapöytä oli valitettavasti väärässä. Mutta näinhän tuo asia menee kun asiaa hetken miettii. Nykyisissä moottoreissa ruiskutuspaineet on huimia ja osien välykset pieniä --> polttoaineen voitelukyvyn pitää olla hyvä. Eli kyllä polttoaineiden pitää kehittyä moottoritekniikan mukana.

Mutta uskoo tämän ken haluaa, mulle ihan se ja sama.
Soitinpa suoraan st1 ja sieltä sanottiin että talvidieselit ovat kuivempia, sanoi vielä että soitappa neste oilin tuotekehitykseen kun he sitä valmistavat, soitin ja sieltä sanottiin että talvidieselit ovat kuivempia. Syynä se että talvidieselin parafinit ovat kevyempiä minimoidakseen tuota jähmettymistä.
Vastaa lainaten