Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59
Kyllähän se kapea ja korkea rengas toimii lumessa parhaiten. Lumesta ei löydy pitoa, pito haetaan lumen alta. Leveät kumit pistää turhaan vastaan hankea vasten ja joutuvat sutimaan lunta altaan pois enemmän. Jos lunta on metrikaupalla, niin riittävän leveät ja korkeat kumit kantaa hangen päällä, kuten islantilaisten monsterimaasturit.
|
riippuu toki leveydestä suhteessa auton painoon, kevyt auto hyötyy kapean renkaan pistosyvyydestä mutta ainaki mun amerikan hapatus meni 100x paremmin hangessa 15.5" leveellä tassulla yhden talven lumia ku kapeemmalla tossulla, en tiä sitte kuinka olis käynyt jos olis odottanut vielä toisenkin talven lumet siihen päälle mut...
sinällään joku perus 3X /1x.5"-xx nappularengas on huono hangessa koska pakkaslumessa se vaan sekottaa sitä hankea ja suojalumessa kiillottaa itteleen vaan mukavan pesäkolon, "oikea talvirengas" matalilla, useilla terävillä kuvionkulmillaan pelaa vähä paremmin.
nastotettu ev21 pintainen 33" on ollu paras yleistalvirengas millä mä oon ajanut, ja 36" 15.5"-15 dick cepec FC
paras umpihankirengas
MT tyylisistä mitä oon ajanut
paras ehkä wrangler mtr
sitte jeepissä nyt olevat km2:t nastoilla
tsl ei pääse pakkaslumessa ja boggerilla suoja
muzzillalla pääse senkää vertaa
mut silti ajoin mielummin niillä kun nastotetuilla cooper stt:llä talvella.