Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 25.01.2012, 22:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kannattaa varmistaa hyvin että nämä pysyy kiinni akselissa. Mulla on Claytonin aikaisemman mallin trussi joka murtui poikki ~5 sentitä akselin hitsauksen yläpuolelta Turaoffissa viime vuonna. Truss oli/on saman näköinen, yhdestä n. 60/5mm putkesta taivutettu, eikä se kestänyt suorien akselien aiheuttamaa rasitusta minun kevyellä kaasujalalla.
Nojuu, tottahan tuo. Mulla on kyllä se hyvä puoli että tukivarret ei tule tuohon trussiin kiinni. Se on lähinnä varmistamassa ettei banjo elä niin paljoa. Sullahan taitaa olla taka- ylätukivarret siellä keskellä kiinni. Olen kuullut muillakin olleen ongelmia Claytonin takatrussissa niin TJ:ssä, ZJ:ssä kuin myös XJ:ssä pitkien varsien kanssa. Varret kestää, mutta trussi on turhan heikko. Toki minullakin tuo mahdollinen ilmapussi tulee keskelle kiinni ja aiheuttaa jonkin verran rasitusta, samoin ylätukivarsien kiinnikkeen sisemmät reunat on osin tuossa putkessa kiinni. Mutta uskoisin kyllä että tuo kestää, vaikkakin on ohkaisempaa putkea. Tuohon tulee vielä toinen putki "viereen" ja väliin 6mm:n levystä yhdistavä osa. Pysyy sopivan kevyenä



Sitten muihin puuhasteluihin, sain tänään laatikon kannakkeen/ poikkipalkin lähes valmiiksi. Tarvitsee vielä pari vahviketta nurkkaan, sitten vain ihmettelemään miten saan tuohon kehitelötyä paikat laatikon ja jakiksen panssareiden kiinnitystä varten.

Toi on aika kulmikas, mutta ei pitäisi haitata koska tuon pohja on ~30-40mm korkeammalla kuin alkuperäisen. Nostaa samalla laatikko-jakis settiä pari senttiä ylemmäs. Porukka yleensä laittaa "TC drop- kittejä" Jeeppeihin, minä laitan sellaisen mikä nostaa




Tämä pää näyttää kököltä, mutta väliäkö hällä kun on auton alla. Ei ole tarkoitus kääntää tätä katolleen



Repsikan puolelle jätin vähän säätövaraa, ei ne reiät kuitenkaan osu millilleen kohdalleen



Ei pitäisi olla enää ongelmia murskautuneista pultinkannoista.. Pitää kyllä laittaa jotain hyvää rasvaa pultinkannan ja senkkauksen väliin niin ei _toivottavasti_ ruostu jumiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten