Menee aika rajusti arvauksen puolelle ja saattaa mennä jopa johonkin atmosfääreihin mutta...
Voisiko olla mahdollista että esim. startin jälkeen jos ne päivä valot on päällä niin solenoidista tulee jännitepiikki mikä purkaantuu tuon sumuvalon kytkennän kautta???
Ja arvaus johtaa juurensa siihen että parantelin tuossa bertan nappihehku systeeemiä siten että laitoin hehkun solenoidille joka on kuormaauton startti/telinnostaja solkku, diodilla pakkoohjauksen startti asennosta.
Tästä seurasi ilmiö että kun hehkutti napilla ja löysäsi sen niin startti veti ihan pienen hetken eli startti pyörähti semmoisen vajaan sekuntin. Eli jokainen käämihän toimii puolana/muuntajana eli kun virtakatkeaa niin sieltä tulee x määrä jännitettä takaisin.
No ongelma ratkesi kondensaattorilla jonka kytkin rinnan sen hehkusolkun vetopiirin kanssa maihin.
Eli olisiko noiden päivävalojen digiboksissa juurikin tämän ilmiön tiimoilta jonkinlainen suojaus olemassa???
Ja toinen kysymys joka lepää ilmassa että jos se digiboksi on tarkoitettu käytettäväksi niiden valojen kanssa ja seuraa sarjan mukana niin millä logiikalla teillä tuli mieleen jättää se pois?? Koska ledithän tarvii jokseenkin vakio jännitteen / driverin vai mikä se ny onkaan ,ettei ne juurikin kuumene liikaa. Ja autojen latausjännitteethän heittelee melko paljonkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
|