Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja konttikaira
Ainakin kuorma-auto puolella porataan luovutus huollossa uusiin autoihin ja vanhoihinkin tarvittaessa coolerin päätyyn alimpaan kohtaan aina vesi reikä. Tämä siis vain sen takia ettei cooleri jäädy talvella. Ja melko selkee vaikutus sillä on ollut, nimenomaan tuon jäätymisen kannalta. Tämä pätee siis sellaisiin coolereihin missä tulo on alhaalla ja lähtö ylhäällä.
|
Eikös tämän mallinen cooleri ole nimenomaan kaikkein tehokkain?
Mutta riippuen auton käytöstä tuo asento, en itse ajatellut tuota vedessä möyrimistä kun ei ole tullut offipeliä itse turboteltua, mutta noissa jossain coolereissahan on sellainen hitsattu alumiini tumppi mistä vesi tulee pois. Eli jos itsellä tarkoitus laittaa cooleri ja se sopisi helposti lähdöt yläreunassa paikalleen kun taas toinen vaihtoehto olisi lähdöt alareunassa hirveän koneistuksen seurauksena niin hitsaisin tumpin sinne alareunaan päätyyn ja laittaisin hanan mistä ne vedet saa suhauttaa pihalle talvella

Kesällähän sitä kondensia ei periaatteessa pitäisi tulla jos ei ole jotain typpi jäähdytys vehkeitä kun tuota imuilmaa ei voi jäähdyttää alle ilmanlämmön, mutta tuo pelkän reiän tuoma hörppäysvaara löytyy vesistö ajossa.