Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde
itse nään asian niin että:
Liikenteen verot: ihmisillä olisi varaa ostaa kalliimpia(turvallisempia) autoja, kun polttoaine halvempaa voisivat ihmiset levittäytyä asumaan kauemmas kaupunkien keskustoista, hintojen kallistuessa ihmiset muuttaa kaupunkeihin ja maaseutu autioituu.
|
Asian voi nähdä näinkin. Mutta toisaalta työpaikat on kaupungeissa, niin mitäs siellä maaseudulla oikein tekisi töikseen ? Toki jos jaksaa ajaa päivittäin pari kolme tuntia niin voi käydä kaupungissa töissä. Mutta siinä olet oikeassa, että Suomi on pirun iso maa ja etäisyydet suuria. Nykyisillä polttoaineiden hinnoilla ajaminen on kallista hupia.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde
Töyssyt: suurin osa kuitenkin juuri ennen töyssyä jarruttaa, ajaa töyssyn, ja kiihdyttää taas ylinopeuteen. hyöty on marginaalinen, koulujen edessä vielä ymmärtää. jarrut kuluu, polttoainetta kuluu, alusta kuluu... ihmiset vitutuksissaan ostaa citymaastureita. palomiehiä ja ambulanssikuskeja vituttaa.
|
Miksi suurin osa autoilijoista ei noudata nopeusrajoituksia ?? Eli poistamalla töyssyt nopeudet nousisivat edelleen ja onnettomuuksia tulisi lisää. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa. Ambulanssit, bussit, jakeluliikenne jne. tuskin hidasteita rakastaa mutta syy niihin on siis piittaamattomat autoilijat, jotka eivät noudata nopeusrajoituksia. Ja mulla ei ole käyttiksenä citymaasturia hidasteiden takia
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde
Tolpat: sama juttu kuin töyssyissä, ihmiset kaahaa kuitenkin. juuri tolpan kohdalle JARRUTETAAN ja tolpan jälkeen taas nopeudet takaisin ylinopeuteen. liikennevirta pumppaa. joskus väsyneenä kuitenkin joskus käy vahinko kun seuraa tietä eikä nopeusviisaria ja sakkoa.
|
Edelleen, miksi ihmeessä pitää ajaa ylinopeutta ?? Anteeksi nyt vaan mutta tämä on juuri sitä asennevammaa josta olen puhunut.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde
nopeudet: saksassa omalla autolla reissanneena voi vain ihmetellä suomen meininkiä. siellä koska moottoriteillä saa kaahata niin kaupungeissa ajetaan TÄYSIN rajoitusten mukaan tunnollisesti. suomessa kun isojen teiden 80km/h rajoitukset ovat lähinnä vittuilua niin porukka ajaa samaa vauhtia sekä maanteillä että lähiöissä.
|
Tämä on kyllä aika kaukaa haettu teoria. Saksassa saa motareilla ajaa kovaa, tosin rajoittamattomia nopeuksia ei taida enää olla, en tarkkaan tiedä. Mutta vaarallisia noi motarit siellä on, testattu on. Eikä oman kokemuksen mukaan Saksassa kaupunkien liikenne paljoa Suomesta poikkea. Jossain japanissa KUKAAN ei aja ylinopeutta mutta Saksassa tämä ei kyllä päde.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harde
Rakentelu: tottakai niiden pitäisi olla katsastusmiehen hyväksymiä turvalliseksi toteamia, kun nykyiset "ei lisäpitkiä katolle, renkaiden suurentaminen max.2", kaikkialla muualla maailmassa hyväksytty osa tai kokonainen auto mutta suomessa et saakkaan kilpiin..."
|
Kuten aikaisemmin mainittu, osin rakentelua voisi helpottaa. Jostain syystä Suomessa asiat muuttuu hitaasti, josko lainkaan.
Mutta joo, kolikolla on aika kaksi puolta. Turha tästä on enempi jatkaa, ollaan kumpikin oikeassa.