Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 22.01.2012, 17:42
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Onkos se vielä niin, että noita taksiautoilijoita tuetaan yleisistä verovaroista auton hankinnassa. Jos näin on niin pitäisi taksirenkien ja isäntien olla aika hiljakseen jos ei tuetta pystytä hommia hoitamaan.

Ja samaa mieltä olen muistakin tukiaisista, etukäteen itse maksetut vakuutustyyppiset tuet on OK mikäli silloin vaan peritään takaisin aiemmin omatoimisesti maksettuja rahoja.
Kyllähän sitä "tuetaan", mutta se "tuki" ei näyttele kovin kummoista roolia uuden auton hankinnassa.

Eli esim. Mb Vito, vaikkapa Jonassonin varustelemana, maksaa karkeesti invanosturilla vaikkapa 80 000 euroa, josta saa maksimissaan noin 12 000 euroa pois AUTOVEROSTA, eli ei se ole mikään "tukiainen", joka automaattisesti jysähtää, kuin manulle illallinen.

Tuosta loppuhinnasta saa tietysti vielä alv:n pois, minkä saa kaikki muutkin yrittäjät hankinnoistaan alasta riippumatta.

Ja tuota 12000 euron maksimivähennystä ei saa alle 50 000 euron autosta, eli se laskee/nousee autoveron määrän mukaan.

Ja monista ulkopuolisita taksi-ala tuntuu "helpota rahalta", kun "ne saa ilmaiset autot, ja lupamäärä on rajoitettu" mutta voin kokemuksesta sanoa, että ei se nyt ihan todellakaan noin "helppoa" ole.
Ja kaikki kateelliset voi mennä kurssille, ja suorittaa ajoluvan, ja koikeilla miten helppoa se on. Sitten ajaa jossain kaupungissa ensin kymmenen vuotta renkinä, jonka jälkeen on edes mahdollista YRITTÄÄ hakea omaa taksilupaa, siis omalle autolle, ja vasta sitten pääsee maksamaan kymmeniä tuhansia liittyäkseen kaikenmaailman ajovälityksiin yms. osakkuuksiin, ja ostamaan yhdellä kymppitonnilla mittareita, alkolukkoja, yms. Ja sitten saa sen 12000euron verohelpotuksen...!!, niin on se hienoa, kun on helppoa ja halpaa... että morjens!
Vastaa lainaten