Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Ei tarvi suksia eikä mitään tylsennyksiä. Ainut mikä pitää tehä on se että joko mukauttaa sen terän, oli se sitten tavan patarautaa, hardoxia, tai verkkoterää, eli käy kuluttamassa sitä jossain asvaltilla x matkan jolloin siitä häviää se terävä särmä siitä takareunasta, tai hioo sitä vaikka rälläkällä pyöreemmäksi.
Myöskään sillä ei ole haukkaamisen kanssa juurikaan merkitystä kuinka takakenossa se terä on jos nuo em. hommat on tehty. Eri asia on sitten jos se terä on ihan liian ohutta kamaa eli maasturi aurat saa olla jotain yli 8 mm kamaa.
Ja se keinunta pitää olla koska muuten se kyllä menee kulma edeltä maasta läpi ja sitten on joko piha tai aura rullalla. Sen voi toteuttaa vaikka soikella reiillä siellä runkoon tulevissa kiinnikkeissä.
|
Tätä just tarkotin että paksummaksi se alareuna, 4 mm kulutuslevy kestää muuten ihan riittävän hyvin. Ajatuksena on että saa siitä levystä mahdollisimman kevyen, ihan turhaa sinne on laittaa kaameaa painoa niitä jousia oikomaan ja runkoa vääntämään. Ainakin HJ:ssa on etuakselipaino niin tarkalla ettei kestä olla mitään ylimäärästä jos meinaa saada leimattua.