Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Juuri näin.. Toistaiseksi.
Nykyään on voimassa pääosin vielä ajokorttiasetus, joka rajaa C1E kortilla perävaunun kokonaismassan vetoauton omamassaan. "Ajoneuvoyhdistelmä, jossa vetoautona on C1-luokan ajoneuvo ja jossa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylittää vetoauton omamassan, kuuluu C1E-luokan sijaan luokkaan CE." http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19900845 5 §
Voimaan on tulossa ajokorttilaki, jossa tätä rajoitusta ei ole? "2) C1E, johon kuuluvat:
a) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on C1-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 750 kg edellyttäen, että ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg;" http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011/20110386 4 §
Laki on jo annettu, mutta tulee voimaan tämän(kin) pykälän osalta vasta 19.1.2013 (102 §)
En ole koko litaniaa lukenut, mutta näin olen asian ymmärtänyt.
|
En jaksanut vielä aamutuimaan koko tekstiä lukea, mutta kenen etuja tällä jarruttelulla on taas turvattu ??
Lainaus:
Eli kun Laki tulee voimaan, saisin C1E:llä vetää unimogin perässä (jonka omapaino noin 2xxx) vaikka 3500kg kärriä. kunhan yhdistelmän kok paino alle 12000kg
TÄHän ne hurraavat banaanit
|
Muistaakseni n2g luokan ajoneuvolla saa vetää 2 kertaa kokonaispainon verran mutta se vaatii tietenkin ilmajarrut yms. Mutta työntöjarru trailerilla sen 3500 kg:tä.
Edelleenkin. Onko nuo esim saksantuonti sprinttereiden pikkuvetokidat ja ilmajarrut laillisia meillä??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
|